7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    alaska

Geschikte budget-projector voor in een (niet-verduisterd) klaslokaal?

Hallo,

Ik ben op zoek naar een projector voor gebruik in een klaslokaal, welke een helder beeld geeft, zelfs als het lokaal niet verduisterd is, liefst zelfs nog met het licht aan. Het geprojecteerde beeld moet bij zo’n 2 x 3 meter goed te zien zijn.
    Het gaat niet om het bekijken van films (waar de meeste draadjes hier over lopen), maar om Keynote-presentaties.

Hij moet uiteraard probleemloos aan te sluiten zijn op een MacBook.
    Hoeft niet al te klein te zijn (hoewel het wel makkelijk is als ik ‘m kan verplaatsen).

Mijn budget is maximaal 350 euro.

Heeft iemand tips en ervaringen?
    Veel dank alvast!

Bijdrager
    e.m.

in elk geval geen canon en geen sony!
    die kleuren zijn volledig fout, en projecteren zwart als blauw

vreemd genoeg kan ik wel een Acer aanraden, voor een 300euro heb je een full hd met zoom lens.

Bijdrager
    SanderTreur

Bezuinigen op een beamer is niet heel verstandig. Goedkope beamers hebben een grote kans om na een aantal keren al kapot te gaan. Natuurlijk heb je dan garantie, maar dan blijf je bezig. Je kan beter een iets duurdere goeie kopen.

Bijdrager
    jobz

Ik heb thuis een (vier jaar oude?) oude Acer aan mijn witte MacBook (2007) hangen voor films op de muur. Die zijn ook met licht buiten nog prima te zien. Deze beamer was 4 jaar terug ook zo’n 300 euro dus die zal er niet meer zijn maar z’n opvolgers hebben vast meer aansluitingen (ik gebruik mini dvi naar s-video). Kortom mijn set-up is wat oud maar werkt prima en ik kan Acer aanraden.
    Mijn beamer was dus goedkoop maar werkt perfect. Ik heb ook gekeken naar een beamer waarvan de lamp niet zo duur is om te vervangen. De prijs werd in mijn tijd (2008) vooral bepaald door resolutie (720 en meer) en aansluitingen (hdmi). Nu zijn hoge resolutie en aansluitingen als hdmi standaard.

Bijdrager
    SanderTreur
    jobz op 02 september 2012

Ik heb thuis een (vier jaar oude?) oude Acer aan mijn witte MacBook (2007) hangen voor films op de muur. Die zijn ook met licht buiten nog prima te zien. Deze beamer was 4 jaar terug ook zo\’n 300 euro dus die zal er niet meer zijn maar z\’n opvolgers hebben vast meer aansluitingen (ik gebruik mini dvi naar s-video). Kortom mijn set-up is wat oud maar werkt prima en ik kan Acer aanraden.

Mijn beamer was dus goedkoop maar werkt perfect. Ik heb ook gekeken naar een beamer waarvan de lamp niet zo duur is om te vervangen. De prijs werd in mijn tijd (2008) vooral bepaald door resolutie (720 en meer) en aansluitingen (hdmi). Nu zijn hoge resolutie en aansluitingen als hdmi standaard.Hm, misschien hebben wij steeds domme pech gehad met kapotte beamers:p

Bijdrager
    Niels

kijk anders even hier (en nee ik werk niet voor dit bedrijf): Beamer keuzehulp

Bijdrager
    jobz

@SanderTreur: je hebt dus steeds goedkope gekocht die stuk gingen? Dat noem ik geen domme pech.:grin:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.