5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Zipdude

Geschikt voor een beginner?

Beste Maccers,

Het leek me wel eens leuk het een en ander uit te proberen met het Xcode, nou heb ik van Apple die Currency Converter gedaan (linkje) waarbij ik geen problemen had.
    Nou dacht ik een leuk projectje te hebben om rustig mee te beginnen/rommelen en steeds verder uit te breiden alleen vraag ik me af of dit niet te hoog gegrepen is. Ik wil namelijk een programmaatje maken die op bepaalde momenten een foto met de webcam maakt (later misschien ook filmpjes) alleen heb ik veel van die dingen in losse scriptjes/hacks gezien. Is dit te doen voor een beginner?

Groeten, Maarten

Bijdrager
    henno

Ik zou zeggen van wel. Het wordt (naar ik gezien en gehoord heb) met Leopard makelijker: dan komt er een speciale API om de webcam aan te sturen (en er foto’s en filmpjes mee te maken). Dan zal er vast wel sample code meegeleverd worden om dit te demonstreren…. Dan worden veel van die hacks waarschijnljk overbodig.

Bijdrager
    TGV

Het is wel een beetje hoog gegrepen, want je moet daarvoor leren dialogen te voeren, documenten op te slaan, de webcam aan te sturen, en dat alles gebruikersvriendelijk. En dat dan ook zonder de CPU voor 100% te belasten in de periode tussen twee fotootjes in. En dan zitten er nog geen extraatjes in je programma, zoals alle fotootjes terugkijken, ze uploaden of combineren tot een filmpje. Ik zou eerst nog even met wat andere dingen oefenen.

Bijdrager
    Zipdude
    ”TGV”

Ik zou eerst nog even met wat andere dingen oefenen.

Heb je ideeën?

Bijdrager
    rvamerongen

Wat TGV schreef is juist begin met kleine dingen.

Wat je kan doen is kleine programmatjes maken die overkomen met datgene wat je nodig hebt om je camera app te laten werken.

B.v
    een polling appje, een soort eier wekker.
    een dia show met losse foto’s
    die scripts die je gezien hebt, omzetten naar cocoa
    het uitlezen van data van de usb webcam

Hak het, je eigen eisen pakket, in stukjes, maak het desnoods drie vier keer, elke keer op een andere manier. Laat anderen zien wat je gemaakt hebt, voor hun commentaar. Is erg belangrijk!! Ook geef elke versie een eigen GUI.

HTH

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.