9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Christaiphone

Gmail gebruikersaccount en wachtwoord niet meer laten onthouden

Hallo, ik heb een Apple iMac en gebruik een gmail account. Inloggen op mijn account doe ik via google.com/gmail bij het inloggen heb ik waarschijnlijk een keer voor een optie gekozen waardoor mijn e-mailadres wordt opgeslagen. Elke keer als ik nu dus naar gmail ga, staan mijn gegevens (e-mailadres en wachtwoord) er al. Dit vind ik erg vervelend. Ik heb geprobeerd dit weg te krijgen door de geschiedenis (firefox) te verwijderen maar helaas blijft alles er gewoon staan. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Bij voorbaat dank.

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    Christaiphone

Ja, ik ga in Firefox naar -Extra en dan -Recente geschiedenis wissen en daar staan alle checkboxen aangevinkt. Waaronder dus ook de cookies.

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    Christaiphone

Er staat helaas geen optie waarbij waarmee ik de opdracht kan geven de gegevens niet meer te onthouden. Ik heb zojuist geprobeerd firefox te verwijderen en te herinstalleren maar helaas heeft ook dit niet gewerkt.

(Ik heb nog niet zo heel lang een iMac, het verwijderen van programma’s doe je toch door middel van het programma simpelweg uit de map ‘Programma’s’ naar de prullenmand te slepen?)

Bijdrager
    casperrrrrrr

Bijdrager
    Christaiphone

Ik heb de oplossing inmiddels gevonden. Enkel de geschiedenis wissen in firefox was niet voldoende. Als je naar ‘voorkeuren’ binnen firefox gaat moet je bij ‘beveiliging’ de checkbox ‘wachtwoorden voor website onthouden’ uitvinken en daar staat ook de optie om de opgeslagen wachtwoorden te wissen.

Bedankt voor het meedenken!

Inactief
    Anoniem

Moderator
    unSOUND

Vooral wachtwoorden en dergelijke worden meestal buiten het programma opgeslagen in de Keychain van OS X. In die gevallen heeft verwijderen van de software of de voorkeuren geen effect. Je kunt dan zelf in de Keychain kijken en die wachtwoorden verwijderen ( Hulpprogramma’s > Sleutelhangertoegang ), of in de software zelf de optie om de keychain te raadplegen uit zetten.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.