23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    abbenhui

Geschiedenis Safari synct niet meer

Sinds (gisteren, vanmorgen?) wordt de geschiedenis van Safari niet meer gesynct tussen m’n iMac en de iPhone. Op de Macbook zie ik in de geschiedenis alle sites die ik met iPhone of iMac heb bezocht, maar iPhone en iMac wisselen niet meer uit.

De sites die ik op de iMac bezoek komen wel meteen als Siri-suggestie op de iPhone te staan (zie plaatje) maar staan niet in de geschiedenis.

Handoff staat bij alle apparaten aan, evenals BT en WiFi.

Ik heb de iPhone al een keer gewist en opnieuw geïnstalleerd maar dat mocht niet helpen.

Suggesties?

Bijdrager
    darkken

Goedenavond,
    Draaien zowel de iPhone als de mac op de nieuwste software? iOS 13 en mac os Catalina?

Moderator
    Night

En heb je op alle devices (dus alledrie) als eens uitgelogd uit iCloud en weer ingelogd?

Bijdrager
    Shmoo

Bij Safari gaat het vooral om het versienummer van de browser zelf. Op macOS Capitan kun je ook Safari 13 installeren /updaten.

Wat niet werkt is je Mac upgraden naar de laatste versie van macOS of Safari 13 en dan iOS op 12 houden.

Moderator
    Night

Onzin. dat werkt hier prima. Heb Safari 13.0.2. en iOS 12 op m’n iPhone 6 (hoger gaat nu eenmaal niet). Syncen perfect met elkaar.

Bijdrager
    Shmoo

Bij mij werkt het anders niet.

iOS 12 en Safari 12.

macOS Mojave en Safari 13.

Ik heb duidelijk problemen met syncen van informatie tussen elkaar. Openstaande vensters + geschiedenis werkt niet meer.

Bijdrager
    abbenhui

Heb vanmiddag al contact gehad met Apple. Bij de iPhone van mijn echtgenote vs haar Macbook werkt de sync ook niet. Men vermoed dat het toch iets in iOS 13 kan zijn en het is voor verder onderzoek naar een senior advisor.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door abbenhui.
    Bijdrager
    abbenhui

<p class=”cite”>Night op 25 oktober 2019 om 21:05</p>
    En heb je op alle devices (dus alledrie) als eens uitgelogd uit iCloud en weer ingelogd?

Natuurlijk.  Zie ook m’n vorige bericht.

Bijdrager
    abbenhui

<p class=”cite”>darkken op 25 oktober 2019 om 20:58</p>
    Goedenavond,
    Draaien zowel de iPhone als de mac op de nieuwste software? iOS 13 en mac os Catalina?

Yes. Alles staat hier altijd met de nieuwste updates (hoewel dat soms niet zo slim blijkt te zijn 😄 )

Bijdrager
    Sugar and Cream

Tsja, ik heb geen iOS 13, maar dat zit nog zo propvol bugs dat met jouw verhaal niet als een verrassing komt.

Bijdrager
    abbenhui

<p class=”cite”>Sugar and Cream op 25 oktober 2019 om 23:09</p>
    Tsja, ik heb geen iOS 13, maar dat zit nog zo propvol bugs dat met jouw verhaal niet als een verrassing komt.

Fijn. Nu ben ik geholpen; dank.

Bijdrager
    GoeieDag

Volgens mij is dit probleem al een tijdje aan de gang, en wel voor iOS 13 en macOS 10.15.

Bijdrager
    Shmoo

… maar het is natuurlijk ook gewoon onzin. Mensen die dit soort problemen constateren verzinnen dit gewoon. Die staan ’s morgens op en denken dan, laten we vandaag weer eens een boel dingen verzinnen die gewoon niet waar zijn. Gewoon omdat het fijn is om dat soort onzin op OMT te plaatsen.

iPhone iOS 12 — Safari 12.

iPad iOS 12 — Safari 12.

Logisch dat het tussen beide devices wel werkt omdat beide devices met dezelfde versies werken. Zowel iOS als browser.

Ga je kijken op mijn Mac. Daar draai ik nog El Capitana Mojave (iOS 12) maar wel Safari 13 als update.

Bijdrager
    McPim

Shmoo op 26 oktober 2019 om 15:45
    … maar het is natuurlijk ook gewoon onzin. Mensen die dit soort problemen constateren verzinnen dit gewoon. Die staan ’s morgens op en denken dan, laten we vandaag weer eens een boel dingen verzinnen die gewoon niet waar zijn. Gewoon omdat het fijn is om dat soort onzin op OMT te plaatsen.

Pardon…?!? Volgens mij plaats jij nu onzin op OMT 🤦🏼‍♂️

Bijdrager
    abbenhui

@shmoo: “… maar het is natuurlijk ook gewoon onzin. Mensen die dit soort problemen constateren verzinnen dit gewoon.”

Teveel gedronken, wellicht?

Inactief
    Anoniem

<p class=”cite”>Shmoo op 26 oktober 2019 om 15:45</p>

Ga je kijken op mijn Mac. Daar draai ik nog El Capitana ( iOS 12 ) maar wel Safari 13.

iOS 12 op je Mac. Ja ja, kapitein.

Bijdrager
    Shmoo

Mojave moet dat zijn. Haha foutje.

Mojave hoort bij iOS 12. Catalina gaat samen met iOS 13. 😉

Bijdrager
    McPim

Mojave ‘hoort bij’ iOS 12..??  Catalina ‘gaat samen’ met iOS 13..?!? Wat een ónzin. Dit soort iCloud of synchronisatie zaken horen gewoon altijd samen te werken, al jaren, versie onafhankelijk, tenzij die functie nog niet in het betreffende iOS of macOS zat! Dat is juist de kracht van Apple en werkt ook vrijwel altijd probleemloos. Bovendien had @abbenhui het niet over iOS 12 of Mojave, zijn devices zijn up-to-date, het is wel degelijk een issue sinds de laatste releases.

Inactief
    Anoniem

OT: zeg @abbenhui, toen jij je account maakte, was de letter ‘s’ soms op? Ik neem aan dat je naam Abbenhuis is? Of was dat nog in de tijd dat je maar 8 karakters mocht gebruiken? Maakt verder niet uit hoor, maar vroeg het me gewoon af.

Bijdrager
    abbenhui

Het dateert idd uit de tijd dat usernames max 8 tekens mochten hebben; zo kwam m’n eerste e-mailadres tot stand. Daarna heb ik het eigelijk altijd zo gelaten.

Bijdrager
    Shmoo

@McPim

Wat probeer je nu te zeggen, dat de screenshots hierboven, waarmee ik aantoon dat iets niet meer functioneert (zoals Night aangeeft) vanwege afwijkende versies in Safari, dat ik die afbeeldingen heb gemanipuleerd?

Ik bouw potverdikkie websites. Mijn browser gebruik ik als een stukje gereedschap en heus niet alleen maar om te surfen. Ik merk heel snel als iets wel of niet meer samenwerkt en dit is ook heus niet de eerste keer dat zoiets voorkomt.

Het gaat niet om wat hoort. Ik hoor in Nederland ook gewoon een baan te hebben waar ik een eerlijk (al dan niet minimumloon) mag verdienen. De realiteit ligt toch iets anders wanneer je een arbeidsbeperking hebt in dit land. De mensen in Groningen horen ook gewoon een fatsoenlijke oplossing te krijgen voor de shit waar we hen gezamenlijk in hebben geduwd. Realiteit is heel anders dan wat hoort.

Je doet net alsof Apple in hun DNA heeft zitten dat ze hun software altijd blijven ondersteunen en backwards compatibility een sterke kant van het bedrijf is. Kom op man. Straks ga je nog met Steve Jobs termen strooien als “It Just Works” en dat soort ongein.

Bijdrager
    McPim

Shmoo op 27 oktober 2019 om 00:03
    Wat probeer je nu te zeggen, dat de screenshots hierboven, waarmee ik aantoon dat iets niet meer functioneert (zoals Night aangeeft) vanwege afwijkende versies in Safari, dat ik die afbeeldingen heb gemanipuleerd?

Nee dat probeerde ik helemaal niet te zeggen. Ik citeerde jouw soms onbegrijpelijke ‘humor’ en ging in op het feit dat jij suggereert dat versienummers van iOS en macOS ‘bij elkaar horen’ om iets goed te laten werken (‘Wat niet werkt is je Mac upgraden naar de laatste versie van macOS of Safari 13 en dan iOS op 12 houden‘). Onzin, zoals Night ook zei. Natuurlijk zijn er bugs en werkt niet altijd alles perfect, en dat is irritant.

Shmoo op 27 oktober 2019 om 00:03
    … en backwards compatibility een sterke kant van het bedrijf is. Kom op man. Straks ga je nog met Steve Jobs termen strooien als “It Just Works” en dat soort ongein.

Ja, klopt helemaal 😊.

Bijdrager
    abbenhui

Vandaag weer ruim een half uur met een senior-advisor aan de lijn gezeten.

Dit ‘probleem’ is wereldwijd inmiddels ca 100 keer gemeld. Op het totaal is dat natuurlijk niks, maar het wordt dus meer gemeld. Er zijn nu allerlei logfiles vanaf mijn iMac en iPhone gekopieerd en voor verdere studie naar de engineering-afdeling gestuurd.

Wordt vervolgd …

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door abbenhui.
23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.