11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    verhoevenw

geruisloze mac mini

graag enkele vraagjes aan de trotse bezitters van een mac mini:
    – werkt het toestel geruisloos;
    – produceert het toestel (veel) warmte, kan die tijdens het gebruik bijv. probleemloos in een bureauschuif geplaatst worden;
    – hoe ervaart het werken met bluetooth: zit er vertraging op het keyboard, de muis?

Bijdrager
    Sachin
    ”verhoevenw”

graag enkele vraagjes aan de trotse bezitters van een mac mini:
    – werkt het toestel geruisloos;
    – produceert het toestel (veel) warmte, kan die tijdens het gebruik bijv. probleemloos in een bureauschuif geplaatst worden;
    – hoe ervaart het werken met bluetooth: zit er vertraging op het keyboard, de muis?

1. Zeer stil.
    2. Neen het toestel wordt niet te warm maar je moet zorgen dat er nog genoeg ventilatie mogelijk is!
    3. Bluetooth werkt goed maar is volledig zijnloos voor keyboard & muis. Ik vervang niet graag batterijen alhoewel ze veel langer meegaan dan bij mijn Windows vrienden:P

Bijdrager
    marc999

Bij mij klikt de harddisk soms wat als ik bezig ben met iets, vraag me af waarom en waarvoor, vaak hapert alles dan ook even, misschien wegschrijven van buffers? Wie heeft dat ook?

Bijdrager
    jsmits

Ja, dat klikken af en toe heb ik ook, snap ik ook niet helemaal waar dat vandaan komt.

Bijdrager
    Yaris
    ”marc999″

Bij mij klikt de harddisk soms wat als ik bezig ben met iets, vraag me af waarom en waarvoor, vaak hapert alles dan ook even, misschien wegschrijven van buffers? Wie heeft dat ook?

marc999, niet dubbelposten a.u.b. : http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=43132

Bijdrager
    iSander

Mijn macmini is geruisloos! Tenzij je een dvd’tje in de sleuf stopt natuurlijk en hij leest. Voor de rest muisstil dus! De macmini heeft een aliminium frame rondom en dat is koud (ja koud!) na een dagje werken van 8 uur tot 20 uur aan een stuk (tenzij om te eten of drinken ofzo).
    Vertraging op bluetooth is iets waar ik totaal geen weet van heb. Zou niet weten waarom bluetooth trager gaat dan met een kabeltje. Als je je muis afzet en weer aan moet ie wel ff zoeken als je voor het eerste klikt. Maar tijdens het werken geen vertraging hoor.

Greetz

Bijdrager
    viv

zeer zeer stil, echt heel stil… bijna geruisloos… stiller dan…. nou ja…
    alleen cdrom laat van zich horen… niet bij afluisteren van muziek cd…

en ook mooi van mini: de externe audioaansluiting wordt pas ingeschakeld na de boing…
    Handig… want over grote luidsprekers is zo’n boing soms erg heftig…

de mini is erg kool, koud… processor verbruikt 700x minder dan PC processor
    ventilatortje gaat soms aan… tenminste dat denk ik… nauwelijks hoorbaar
    mini wordt niet handwarm.

In een flike la zaal het best gaan… maar waarom zou je dat doen?
    zier er prima uit… voor herrie echt niet nodig

nadelen mini:
    bovenkant krast heeeel snel
    de mini kan zomaar even meegepakt worden… door een ieder die langsloopt…

voor alle mini’s met klikkende disks: macmini harddisk geluiden terwijl je werkt (parkeerstand?)
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=521946#521946
    het is niet normaal :(

Bijdrager
    Van Cot
    ”viv”

nadelen mini:
    bovenkant krast heeeel snel
    de mini kan zomaar even meegepakt worden… door een ieder die langsloopt…

ja laat je computer niet zomaar ergens staan waar veel volk komt he. En met de mini naar de lan gaan zou ik ook nie echt zien zitten, maar daar maakt ge wel iets mee. Er was zo eens ne keer een lan in een school tijdens de opendeur van die school, en de studenten van dat school dachten dat ze zomaar achter die PC’s mochten gaan zitten en weigerden weg te gaan voor de eigenaars van die PC’s, ook niet nadat ze wisten dat er een lan bezig was. Ze waren wel snel buiten nadat iedereen samenspande

Bijdrager
    remcodb2

Hij is zeer stil, alleen de cd-drive kan behoorlijk te keer gaan, verder voel ik hem niet extreem warm worden, en over bluetooth kan ik je weinig vertellen. Het werkt goed met mn telefoon maar ik heb gewoon toetsenbord en muis met een draadje.

Bijdrager
    Turver

Ik heb op verschillende fora gehoord van mensen die geluidsoverlast hadden van de 1,42 GHz versie, terwijl de 1,25 GHz versie unaniem als stil wordt beoordeeld.

Bijdrager
    verhoevenw

Hartelijk bedankt voor jullie fijne reacties en interessante commentaar. Het toestel moet voor muziekcompositie dienen, vandaar dat ik graag met een stil toestel werk. Ik denk dat ik voor de 1,25 GHz ga…. :D

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.