30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 54)
  • Q:
    Bijdrager
    Dexstron
    Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ik denk het niet. Apple is heel regelmatig met de updates. MacBooks in oktober, iPad in Februari, iPods in september… Het gaat niet gebeuren denk ik.
    Maar hij wordt al wel getest:

Bijdrager
    KarelWillem

Ach ja, alles is mogelijk.
    Ik zal er niet wakker van gaan liggen in ieder geval.:lol:

Bijdrager
    katteman

Heb het net gelezen en er stond niet, voor kerst maar begin 2011.
    Februari dus zoals Waffie zei.
    Dat ie er komt dat kon je al gissen zodra de eerste nog maar uit was.
    Wat een gedoe voor een camera.
    Zoals in de iPod touch. Nergens voor nodig.

Bijdrager
    Yaris

Tegenwoordig is niets goed meer als er geen camera in zit.

Bijdrager
    KarelWillem

Daar komt men wel van terug.
    Je ziet het al aan de nieuwe iPod nano. Weg camera.
    Iemand die hem ooit ècht gebruikte op zijn nano 5?

Ik gebruik de camera in mijn iPhone ook alleen maar als ik iets wil onthouden als ik onderweg ben.
    Zal me verder worst wezen of er 1, 2 of 3 inzitten met een resolutie van 23 Megapixels.
    En dat Facetime zakt ook wel weer weg.
    Hoe vaak gebruikt iemand de camera in zijn Mac?
    Zeg eens eerlijk?? Na de eerste 5 keer bel je toch nooit meer iemand met de camera aan?

Bijdrager
    Yaris

Ik heb de iSight camera op mijn MacBook één keer gebruikt om Photo Booth eens uit te proberen en daarna nooit meer.

Inactief
    Anoniem
    Yaris op 11 september 2010

Tegenwoordig is niets goed meer als er geen camera in zit.

Dat idee krijg ik ook.

Ik snap echt niet waarom mensen zo geilen op een webcam. Ik ken echt niemand die er ??n gebruikt :S Ik zie het nut er ook niet van eigenlijk.

Bijdrager
    KarelWillem

Er wordt trouwens eerste kwartaal 2011 als gerucht genoemd.
    Géén december 2010.

Bijdrager
    Raddie

Ik gebruik de camera op mijn iMac eigenlijk dagelijks voor Skype en iChat. Ik woon nu toevallig tijdelijk buiten Nederland, dus dan zie je je familie en vrienden nog eens, maar ook toen ik gewoon op fietsafstand woonde gebruikte ik het vaak. Ook ideaal voor kinderen als opa en oma niet in de buurt zijn, zij zijn het zelfs zo gewend dat ze skypen op de iPad maar raar vinden, dan zit je naar zo’n foto te kijken. Kortom, ik zou het wel een nuttige toevoeging vinden op de iPad.

Bijdrager
    1984
    Maikelw op 11 september 2010

Ik snap echt niet waarom mensen zo [s]geilen[/s] op een webcam. Ik ken echt niemand die er ??n gebruikt :S Ik zie het nut er ook niet van eigenlijk.

Bij deze ken je er dan één,aangezien ik familie heb in het buitenland en het te kostbaar is om op en neer te vliegen, bellen kan. maar het is toch leuk om Skype te gebruiken en je elkaar ook kunt zien.(al moet je wel rekening houden met het tijdsverschil,)

Bijdrager
    reinierzoutendijk

Toen mijn pa een paar weken in Indonesië zat voor zijn werk een paar maanden geleden, hebben we onze iSights regelmatig gebruikt. Voor bedrijven is videoconferencing op de iPad echt wel een pre. Maar voor de rest gebruik ik hem niet vaak.. chatroulette freaks zullen het natuurlijk onmisbaar vinden:razz:

Bijdrager
    Soulshaker

vantijd eens in skype , meer niet

Bijdrager
    gipsman

Camera in Mac hier heel vaak gebruikt voor familie USA.
    Camera iPhone constant gebruikt voor foto’s privé & bedrijf.
    Dus: houden zo.
    In iPad niet echt nodig maar welkom. Waarom ook niet ?
    Skype-video met iPad is best handig.

Bijdrager
    iDuck

Heb vroeger voor een Amerikaans bedrijf gewerkt. En vanaf eind jaren negentig werden er al regelmatig videoconferences gehouden. In Amerika wordt het zakelijk veel gebruikt. Daar, en ook in Azië is de roep om een camera veel groter dan hier in (ouderwets) Europa. Mede daarom zit overal een camera in tegenwoordig.

Bijdrager
    Edwin

Ik weet niet hoe snel ik die oude man weer weg moet krijgen zodra ik de iSight camera per ongeluk activeer… liever niet in mijn iPad dus maar een 7″ zou mij wel beter liggen denk ik.

Bijdrager
    Trat
    Biker op 11 september 2010

Ik weet niet hoe snel ik die oude man weer weg moet krijgen zodra ik de iSight camera per ongeluk activeer… liever niet in mijn iPad dus maar een 7″ zou mij wel beter liggen denk ik.

Wat? Je bent tegen een iSight in je iPad maar voor het netbook-onder-de-tablets-formaat (zodat het net zo bruikbaar wordt als zo’n Samsung Android prul)?

Bijdrager
    Trat

En natuurlijk is het evident dat Apple eerder met een nieuwe iPad komt; sneller extra Facetime device op de markt en niet te dicht op de iPhone release zodat kannibalisatie ontstaat mochten er leveringsproblemen ontstaan.

Bijdrager
    Edwin

De iPad werkt heerlijk maar ik vind hem eigenlijk toch te zwaar en te groot. Het gewicht en formaat van de Samsung Galaxy Tab “prul” lijken op papier toch ideaal.

Bijdrager
    themacs

Camera of niet, een iPad 2 komt er sowieso. Mij interesseert die camera ook helemaal niet trouwens. Zou nog een zicht zijn zo met je iPad staan filmen (laat staan bellen).
    Maar ik geloof niet echt dat een update voor Kerst zal zijn.
    Apple heeft nu al zorgen genoeg om de productie op te drijven en bij te houden en de mensen die dit jaar een iPad hebben gekocht, gaan het niet echt leuk vinden dat er binnen hetzelfde jaar reeds een opvolger is (marketing wise ook niet onbelangrijk).

Bijdrager
    Trat
    Biker op 11 september 2010

De iPad werkt heerlijk maar ik vind hem eigenlijk toch te zwaar en te groot. Het gewicht en formaat van de Samsung Galaxy Tab “prul” lijken op papier toch ideaal.

Op papier wel, maar in de praktijk niet. Vraag je gewoon af of je liever een pocket roman leest of gewoon het standaard formaat: dat is de beste vergelijking die ik kan maken.

P.S. Dat Samsung prul heeft een lagere resolutie op zijn scherm. Dat kan echt niet…

themacs op 12 september 2010

Apple heeft nu al zorgen genoeg om de productie op te drijven en bij te houden

Dat zijn geen zorgen maar is een luxe probleem. Slaapt niemand minder van bij Apple…

en de mensen die dit jaar een iPad hebben gekocht, gaan het niet echt leuk vinden dat er binnen hetzelfde jaar reeds een opvolger is (marketing wise ook niet onbelangrijk).

True, maar niemand zei iets over dit jaar. Mij lijkt het logisch als we rond Macworld iets van OSX 10.7 te zien krijgen en wellicht dan al een nieuwe iPad (ik denk dat het beter is voor Apple om de iPad iets verder voor de iPhone te schuiven). Vergeet niet dat deze al in januari werd geïntroduceerd aan het publiek.

Bijdrager
    themacs

True, maar niemand zei iets over dit jaar.

Oeps! Ik had me op de topic titel gefocust blijkbaar… :sarcastic:
    Ik vind de iPad niet te groot, scherm is juiste compromis vind ik; het gewicht mocht wat minder, maar kan er best mee leven vermits batterijduur van de iPad beter is dan men witte MacBook!

Bijdrager
    KarelWillem

Gerucht: volgende iPad voor Kerst

Ik durf gerust te zeggen dat dat geen gerucht is, maar een feit.

Wèlke Kerst moet alleen nog even blijken.

Bijdrager
    Zzyzx_Rd

Het gerucht geeft mij genoeg hoop mijn aankoop nog even uit te stellen, zou ’t erg naar vinden als ik net ’n nieuwe iPad heb, en er eentje met een Retina display en FaceTime uit komt!:eek:

Bijdrager
    KarelWillem

‘Nog even’ is een relatief begrip.

Dat gaat nog máánden duren. Dat is vrij simpel.
    De iPad is nog steeds niet overal ter wereld uitgerold.
    Zolang dat nog niet is gebeurd, kont er nog geen nieuwe. Dit jaar kan je dus rustig vergeten.

Ik gok op maart, of iets in die richting.

Bijdrager
    Trat
    KarelWillem op 13 september 2010

\’Nog even\’ is een relatief begrip.
    Dat gaat nog máánden duren. Dat is vrij simpel.
    De iPad is nog steeds niet overal ter wereld uitgerold.
    Zolang dat nog niet is gebeurd, kont er nog geen nieuwe. Dit jaar kan je dus rustig vergeten.
    Ik gok op maart, of iets in die richting.

Onzin, in de iPhone 2G was maar in 6 landen uitgerold en toen kwam de opvolger al. Ik weet zeker dat Apple achteraf niet blij is met de iPad en iPhone 4 lanceringen zo dicht bij elkaar (ook al was dit deels als gevolg van vertragingen bij de iPad). Het is evident dat de iPad ASAP een camera en extra werkgeheugen nodig heeft om met de tijd mee te gaan.
    Mijn gok is dat we in januari al een nieuwe iPad te zien krijgen: Apple wil snel FaceTime in de markt zetten en een iPad in maart / april is daarvoor te laat IMO. De Macworld periode is een prima tijd om een nieuwe iPad te lanceren; qua Macs valt er niet veel te verwachten.

Ben met je eens dat dit jaar wel erg vroeg zou zijn maar een iPad 2 voor deze kerst lijkt me niet onmogelijk, wel onwaarschijnlijk.

Bijdrager
    Trat

Ha, het begint er op te lijken dat we in 1Q van 2011 een nieuwe iPad krijgen. http://www.macrumors.com/2010/09/17/suppliers-preparing-for-1st-quarter-2011-launch-of-2nd-generation-ipad/

Nu wacht ik zeker met de aanschaf van een iPad!

Bijdrager
    KarelWillem

Daar ging dit hele topic al over toch?

Dat gerucht is alleen binnen een dag verworden tot ‘voor de Kerst’.

1e kwartaal. Drie maanden in een kwartaal, weet je wel.
    Wat stond er ook alweer in mijn reactie hier vlak boven je??

Bijdrager
    KarelWillem

De iPad is dan een jaar oud, dus dat lijkt me een redelijk realistische voorstelling van zaken.

Bijdrager
    Yaris

Het zou juist vreemd zijn als er in het eerste kwartaal van 2011 geen nieuwe iPad werd aangekondigd.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 54)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.