9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    davedive

geregistreerde FCP 4 kopen ?

Hallo,

Is het verstandig om een geregistreerde versie van FCPro 4 te kopen ? Ik vroeg de koper (op ebay) of [size=15:47ac8ef05e] de versie geregistreerd was en indien ja indien ze die dan ‘gebruikt’ hadden om een ‘upgrade’ aan te kopen aan de speciale upgradeprijs[/size:47ac8ef05e] [size=12:47ac8ef05e]en dit is zijn antwoord :

The software is registered and we can’t transfer it the auction is
    simply for the cds and serial numbers up to but not including fcp
    4.5 We greatly appreciate your interest in this item if there is
    anything else we can do to help don’t hesitte to ask.

Wat zou je daar van maken ?? dat ik de software niet meer kan registreren en later upgraden aan een speciale prijs?

Ik vraag het hem nog wel eens duidelijker, maar hoor het toch liever van iemand anders ook eens.

Bedankt
    Davedive
    [/size:47ac8ef05e]

Bijdrager
    mcdaddy

Volgens mij is het zo dat als jij de cd’s en de certificaten met de serie nummers in handen hebt, dat jij dan degene bent met een legale versie (en dat kan aantonen) en de andere persoon een illegale versie.

Het echter net zo goed kunnen zijn dat als de licentie geregistreerd is dat de licentie niet meer overdraagbaar is en is het verkopen van de software en de serie nummers gelijk aan software piracy. Dit laatste moet je dus controleren. Suggestie: voorzichtig zijn en apple bellen (kan geen kwaad).

Bijdrager
    Adriaan MoI

Ik zit met hetzelfde probleem. Wil Toast Titanium 6 aanschaffen via Ebay, alleen is de software daar ook al geregistreerd.

Bijdrager
    davedive

vraag is idd of iemand zijn eigendom mag verkopen aan iemand anders.

in dit oud artikel staat er wel iets over, maar zekerheid heb je hierover natuurlijk niet. Als Apple of Roxio niet willen herregistreren, of later upgraden, dan sta je daar maar.

Iemand meer duidelijkheid hierover??

Bedankt
    Davedive

Ik zal bij ‘andere software’ eens een algemene vraag stellen hierover omdat dit toch wel apple of roxio onderschrijft (bij deze is dit dan ook al gebeurd)

Bijdrager
    hans dorsman

Het is op zich simpel.
    Als je iets koopt, dan sluit je op dat moment een (koop)overeenkomst af met de verkoper.
    De voorwaarden die er op dat moment bij worden verteld, gelden.
    Als je iets in een winkel koopt, krijg je meestal een doos met daarin de software. Het enige wat je op dat moment weet is wat er op die doos staat en dat is dus geldig. Je hoeft de doos op dat moment niet open te maken om da hele voorwaarden te lezen.
    Alle andere voorwaarden hebben dus geen waarde.

Een uitzondering vormen de algemene voorwaarden, die meestal via bijvoorbeeld het web in te zien zijn. In die algemene voorwaarden mogen echter alleen algemene dingen staan. Hier zit natuurlijk wel iets vaags, want waar ligt de grens.

Maar goed, al die voorwaarden die je op het scherm moet aanklikken om de software werkend te krijgen heeft geen enkele waarde voor de koper. Wel natuurlijk voor iemand die de software illegaal wil installeren.

Bijdrager
    davedive
    ”hans

Het is op zich simpel.
    Als je iets koopt, dan sluit je op dat moment een (koop)overeenkomst af met de verkoper.
    De voorwaarden die er op dat moment bij worden verteld, gelden.
    Als je iets in een winkel koopt, krijg je meestal een doos met daarin de software. Het enige wat je op dat moment weet is wat er op die doos staat en dat is dus geldig. Je hoeft de doos op dat moment niet open te maken om da hele voorwaarden te lezen.
    Alle andere voorwaarden hebben dus geen waarde.

Een uitzondering vormen de algemene voorwaarden, die meestal via bijvoorbeeld het web in te zien zijn. In die algemene voorwaarden mogen echter alleen algemene dingen staan. Hier zit natuurlijk wel iets vaags, want waar ligt de grens.

Maar goed, al die voorwaarden die je op het scherm moet aanklikken om de software werkend te krijgen heeft geen enkele waarde voor de koper. Wel natuurlijk voor iemand die de software illegaal wil installeren.

Een hele boterham als je ’t mij vraagt, maar wat bedoel je dan : is het een probleem als het al geregistreerd is, of zou je het erop kunnen wagen en zeggen tegen apple : ik wist het niet?

Dank
    Davedive

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Mischien nog een vraag.
    Veronderstel dat je de software koopt van iemand en deze heeft zonder dat je het weet aan derden voordien illegale kopies gegeven, wie kan dan aansprakelijk gesteld worden?

Bijdrager
    mcdaddy
    ”Mac

Mischien nog een vraag.
    Veronderstel dat je de software koopt van iemand en deze heeft zonder dat je het weet aan derden voordien illegale kopies gegeven, wie kan dan aansprakelijk gesteld worden?

Er zijn een aantal dingen aan de hand. Allereerst zijn de personen die de illegale software in handen hebben daar aansprakelijk voor. Ten tweede is de gene die de software illegaal heeft verspreid aansprakelijk. Het belangrijkste is natuurlijk de bewijslast, als het niet bewezen kan worden dan gaat deze ballon natuurlijk niet op.

Hoe zo deze vraag, iets van plan ? :wink:

Bijdrager
    davedive
    ”Mac

Hoe zo deze vraag, iets van plan ? :wink:

enfin, de uitleg bovenaan ‘gives it away’ ik wil op ebay kopen omdat apple de versie 4 van final cut pro weigert nog aan te bieden :cry: .

Vraag is dus : ben ik dan illegaal bezig of niet?

Simple as that.

Groeten
    Davedive

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.