5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    heintjep

Geotaggen met iPhone voor dummies?

Dag allemaal,

Ik heb es lopen zoeken wat er zoal aan apps te vinden is om je foto’s te geotaggen. Ik doel hier dus op foto’s genomen met een digitale spiegelreflex en niet met de iPhone zelf… In de app store vind je wel het een en ander aan apps die claimen de klus te kunnen klaren, maar echt duidelijk over *hoe* ze dat doen zijn ze niet.

Ik wil dus kunnen geotaggen/loggen tijdens fotograferen en de waypoints op de iphone opslaan. Vervolgens exporteren naar de mac en met een of ander tooltje mijn foto’s geotaggen a.d.h.v. de tag data. Wat voor software heb ik daar voor nodig? Hoe makkelijk en hoe goed gaat dit? Kan dit wellicht ook via een of andere manier in iPhoto of Aperture? (Aperture heeft mijn voorkeur, aangezien ik al mijn foto’s in Aperture heb zitten)

Ook erg belangrijk: ik wil niet afhankelijk zijn van een noodzakelijke data verbinding op de iPhone, aangezien ik de iPhone app ook in het buitenland wil gebruiken en dus geen onnodige kosten wil maken voor “nutteloos” dataverkeer….

Alvast bedankt voor jullie reacties, tips en links!
    Hein.

Bijdrager
    Stadsman

Ik gebruik Trails op de iPhone en HoudahGeo. Kost wel maar geen dataverbinding nodig. Een andere mogelijkheid voor de iPhone is GPSRecorder maar daar heb ik geen ervaring mee.

Bijdrager
    heintjep

Ah, bedankt voor de tip. Ik ga eens wat uitproberen….

Bijdrager
    Pros

Ik gebruik hiervoor al geruime tijd GeoLogTag en ben zeer tevreden. Voor Mac gebruikers doet de app alles, zowel het opslaan van de waypoints als het geotaggen van je foto’s (over WiFi).

Er komen regelmatig nuttige updates uit. Ik kan je deze app warm aanbevelen.

Moderator
    Rivanov

Ik gebruik Trails op m’n iPhone 3G en GPSPhotoLinker om het GPS bestand dat ik vanuit Trails naar m’n computer mail te koppelen aan de foto’s.

Kun je bij GeoLogTag ook de datafunctionaliteit afzetten?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.