5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    LeRu

Geotaggen: iGotU GT 200e en Aperture 3

Kan iemand bevestigen; of ontkennen; dat deze combinatie in de praktijk werkt:
    De iGotU GT200e geotagger die i.s.m. igotu2gpx software een GPX-file aanlevert die vervolgens ‘Places’ in Aperture 3 kan gebruiken om de foto’s op de kaart te plaatsen.
    Ik weet dat er ander geotaggers zijn, maar ik wil geen extra programma gebruiken voordat Aperture de foto’s inlaadt.
    De iGotU GT200e wil ik onder andere nemen vanwege de lange batterijduur.

Bijdrager
    Carel A.

Ja, dat werkt. Ik heb er zelf ook één. Met iGotu2gps kan je de gpx-bestanden makkelijk binnenhalen. Deze kan je vervolgens in Aperture inlezen. De bijgeleverde Windowssoftware gebruik ik alleen om eens in de zoveel maanden de oude tracks te verwijderen en de interval te wijzigen. De batterijduur is goed. Over de preciezie ben ik zeer te spreken: ca 5 m nauwkeurig en vrijwel geen uitschieters.

Tot slot een aanrader als je van hardlopen/wandelen/wielrennen houdt: Rubytrack 2.0

Bijdrager
    Tempest

Zolang je een GPX track uit je GPS kan krijgen werkt het sowieso: youtube link.

Bijdrager
    LeRu

Bedankt voor jullie reactie!
    Ik had hierover erg weinig gevonden, kwam alleen op het forum van igotu2gpx verhalen tegen over niet-functioneren en wist niet of dat het topje van de ijsberg was of dat het met deze logger [nog] niet werkte.
    Ga hem bestellen!

@Carel A:

De bijgeleverde Windowssoftware gebruik ik alleen om eens in de zoveel maanden de oude tracks te verwijderen en de interval te wijzigen.

Ik dacht dat de GT200e de oudste tracks verving door de nieuwste, als het geheugen vol raakt?
    Maar inderdaad: interval wijzigen moet op die manier. Op de site van de ontwikkelaar, Michael Hofman, kwam ik ergens tegen, dat het wijzigen van de instellingen via zijn programma nog in het vat zit.

Bijdrager
    Carel A.

Ik dacht dat de GT200e de oudste tracks verving door de nieuwste, als het geheugen vol raakt?

Dat doet ie ook. Maar om het overzicht te bewaren kan je ze er ook eerder afhalen. Maar net wat je prettig vindt.
    De igotu2gpx-software is inderdaad een beetje buggy, maar functioneert prima als je het alleen gebruikt om de tracks over te zetten op je computer. Er zit ook een functie bij waarmee je tracks kan verwijderen, maar die werkt niet bij mij. Veel plezier ermee!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.