5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    1973

‘Genre’ verwijderen in iTunes 8 [SOLVED]

Hallo,

Ik wil graag de ‘genre’ kolom verwijderen in iTunes, maar nergens die functie vinden. Iemand een idee?

Bijdrager
    kick-it

Volgens http://www.hardmac.com

Apple has done it again and removed silently the possibility to change some options in iTunes 8, notably the possiblity to hide the iTunes Store arrows in the track lists, as well as the “Genre” column in Broser mode: this was previously possible through the Preferences, but not any more.

But they haven’t removed the settings, they simply have removed the GUI options for them. So if you want to turn these “features” off, quit iTunes, fire up your Terminal.app and type the following, then hit RETURN:

defaults write com.apple.itunes show-genre-when-browsing -bool FALSE
    to remove the genre column or

defaults write com.apple.itunes show-store-arrow-links -bool FALSE
    to hide the iTunes Store arrows.

Type the same with TRUE instead of FALSE if you want to show them again.

Bijdrager
    1973

Thanks!

Ik zocht me werkelijk wezenloos gisteren. Hier was ik nooit opgekomen! Dank je wel!

Bijdrager
    BenVG

super! toch weer leep van apple om deze optie om de pijltjes nr iTunes te verwijderen stilletjes te laten verdwijnen.
    Apple een bedrijf uit een land waar freedom and free choice zoooo belangrijk is …

Bijdrager
    jeneverstoker

Heerlijk! Ik heb een hele tijd gezocht om de genre-lijst uit te schakelen in tunes8. Uiteindelijk was deze tip de oplossint. Stom dat ze dit uit de GUI gesloopt hebben. Niet erg gebruikersvriendelijk….

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.