28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    frankbuynsters.nl

Genius werkt niet op I-pod nano 4th generation

Dames en heren. Ik ben vandaag een trotse bezitter geworden van die nieuwe ipod Nano. Ziet er natuurlijk gelikt uit allemaal, stukken mooier dan de 2e generatie (DUH:roll: ). Alleen wil genius op de ene of andere manier niet werken. als ik de selectieknop lang inhoud dan krijg ik alleen de opties;
    – voeg toe aan on the go
    – blader in album
    – blader in artiest
    – annuleer.

Wie weet meer?

Bijdrager
    puntKoen

Heb je al iTunes 8 en Genius daar geactiveerd? Lees daarvoor het artikel How to Setup Genius in iTunes. Verder heb je misschien wat aan het artikel Understanding Genius for iPod and iPhone

Bijdrager
    frankbuynsters.nl

Ja, in itunes 8 heb ik genius geactiveerd, en op mijn mbp werkt het prima.

Bijdrager
    JDVM

Daarna nog gesynchroniseerd?

Bijdrager
    frankbuynsters.nl

Hmmm… raar ik heb itunes 8 sinds deze week al. Genius ook meteen geactiveerd. Vanmiddag mijn nieuwe ipod gekocht, wat albums erop gezet, en gesynchroniseerd. Net nog een keer geprobeerd en nu werkt het blijkbaar wel… maarrrrr…. als ik genius wil activeren met een voor mijn ipod onbekend nummer, dan krijg ik genius niet te zien. Als ik daarentegen een bekend nummer selecteer, kan het wel :s

Bijdrager
    frankbuynsters.nl

Zo raar… genius werkt niet bij hip-hop, maar wel bij electro :s

Bijdrager
    Martijn Snels

Dan zijn die nummers niet bekend bij Apple.

Bijdrager
    frankbuynsters.nl

ja snap ik. maar bij het ene nummer kan ik wel genius selecteren, en bij het ander niet. dan staat de optie er niet eens bij :s

Bijdrager
    JDVM

Zoals Martijn al zegt, als de optie er niet bij staat zijn de nummers niet bekend bij Apple.

Bijdrager
    frankbuynsters.nl

maar dat is het rare juist. bij sommige tracks staat de optie er wel bij, en als ik het kies dan krijg ik de melding dat genius geen nummers kan vinden die erbij passen :s

Bijdrager
    MacBooky

dat heet unieke bagger :lol: :)

Bijdrager
    RobinH

En als je in het Store menu van itunes klikt op werk Genius bij, en daarna de iPod Nano nog een keer synct?

Bijdrager
    frankbuynsters.nl

Ook al geprobeerd. :cry:

Bijdrager
    frankbuynsters.nl

zijn er nog mensen met tips/trucs?

Bijdrager
    marky01

Ik heb Itunes 8 geinstalleerd en ook een nieuwe ipod nano gekocht (4e generatie), maar bij mij werkt de Genius functie helemaal niet:?
    Heb intotaal 1164 nummers, en heb Genius allang gesynced enzo met de Apple store, maar hij kan gewoon geen gelijkwaardige nummers vinden. Ik heb bepaald geen rare muzieksmaak ofzo, heb wel een beetje van alles. Zelfs hele bekende nummers kan hij niet matchen met andere nummers. Elke keer zegt Itunes: Genius is niet beschikbaar voor dit nummer.

Iemand enig idee waar dit aan ligt?? Vind het erg jammer dat het niet werkt, aangezien dit een best toffe functie is op mijn nieuwe ipod.

(btw, wat is Itunes 8 kut zeg!! al een paar vastlopers gehad…)

Bijdrager
    niels
    ”marky01″

Ik heb Itunes 8 geinstalleerd en ook een nieuwe ipod nano gekocht (4e generatie), maar bij mij werkt de Genius functie helemaal niet:?
    Heb intotaal 1164 nummers, en heb Genius allang gesynced enzo met de Apple store, maar hij kan gewoon geen gelijkwaardige nummers vinden. Ik heb bepaald geen rare muzieksmaak ofzo, heb wel een beetje van alles. Zelfs hele bekende nummers kan hij niet matchen met andere nummers. Elke keer zegt Itunes: Genius is niet beschikbaar voor dit nummer.

Iemand enig idee waar dit aan ligt?? Vind het erg jammer dat het niet werkt, aangezien dit een best toffe functie is op mijn nieuwe ipod.

(btw, wat is Itunes 8 kut zeg!! al een paar vastlopers gehad…)

ik vermoed dat je gewoon te weinig nummers hebt. hoewel ik op mijn iPhone ook maar zoiets heb (op de Mac bijna 14.000) en het wel werkt.

Afijn.
    Genius aangemeld? (creditcard of clicknbuy nodig)
    Genius gesynct met de cloud?
    iPod opnieuw met iTunes gesynct?

(99% van de mensen is minstens één van de drie stappen overgeslagen)

Bijdrager
    marky01

ik vermoed dat je gewoon te weinig nummers hebt. hoewel ik op mijn iPhone ook maar zoiets heb (op de Mac bijna 14.000) en het wel werkt.

Afijn.

Al deze stappen wel gedaan, maar het werkt niet… Jammer dat niemand weet waar het aan ligt:(

Bijdrager
    MouseMighty

De Genius functie werkt op inhoud en database. Hoe meer Genius uit je bibliotheek kan halen (info) hoe makkelijker het wordt om die info te vergelijken. Zorg er dus ook voor dat je ID tags goed staan. Hoe meer mensen Genius (goed) gaan gebruiken hoe groter het resultaat zal zijn.

Bijdrager
    Yeti
    ”nielsth”

Afijn.

Voor Genius heb je helemaal geen creditcard of Click and Buy nodig, alleen gewoon een iTunes acc.

Back to the point, zou het kunnen, wat MouseMighty ook opmerkte, dat je de ID3 tags niet goed zijn. Als jij bijvoorbeeld alle info bij de naam-tag hebt staan zoals hieronder:

… dan kan Genius dit niet helemaal goed plaatsen. Je moet het echt zo doen zoals onderin de afbeelding staat. Hetzelfde met genre: “Hip-Hop en Rap” is niet hetzelfde als “Hip-Hop/Rap” bijvoorbeeld.

Bijdrager
    marky01
    ”Yeti”

Voor Genius heb je helemaal geen creditcard of Click and Buy nodig, alleen gewoon een iTunes acc.

Back to the point, zou het kunnen, wat MouseMighty ook opmerkte, dat je de ID3 tags niet goed zijn. Als jij bijvoorbeeld alle info bij de naam-tag hebt staan zoals hieronder:

… dan kan Genius dit niet helemaal goed plaatsen. Je moet het echt zo doen zoals onderin de afbeelding staat. Hetzelfde met genre: “Hip-Hop en Rap” is niet hetzelfde als “Hip-Hop/Rap” bijvoorbeeld.

Daar kan het sowieso niet aan liggen.. Ik heb mijn muziek allemaal goed op naam en nummer. Dat doe ik standaard als ik ze heb gedownload. Ook de genres zijn bij mij bij alle nummers helemaal goed, ik werk namelijk met smart playlists die de nummers selecteren op genre.
    Het enige waar het eventueel aan kan liggen is dat ik geen albums bij de nummers heb staan. Voor de rest staan ze allemaal keurig zoals in het onderste plaatje die Yeti beschreef.

Snap er werkelijkwaar niets van :?

Bijdrager
    Yeti

Daar zou het in principe niet aan kunnen liggen, want met het nummer alleen kan je iemands muzieksmaak ook bepalen. Probeer anders om je iPod terug naar de fabrieksinstellingen te brengen, en dan nog eens verder kijken.

Bijdrager
    marky01
    ”Yeti”

Daar zou het in principe niet aan kunnen liggen, want met het nummer alleen kan je iemands muzieksmaak ook bepalen. Probeer anders om je iPod terug naar de fabrieksinstellingen te brengen, en dan nog eens verder kijken.

Zou het daar aan kunnen liggen? Lijkt me niet toch? Want in Itunes zelf doet de Genius functie het al niet (dwz., hij vindt geen gelijkwaardige nummers) zonder dat mijn ipod eraan te pas is gekomen. Of zie ik nu iets over het hoofd?

Bijdrager
    Yeti

Nee, sorry, ik las later pas dat je dit probleem ook in iTunes had…:oops:

Bijdrager
    marky01

:)

Bijdrager
    marky01

Oke, voor iedereen: problem solved!:)

Blijkbaar stonden de tags toch niet goed. Ik heb al mijn nummers in Winamp geladen, en ze vervolgens ge’auto-tagged’. Dit gebeurde door het programmatje in winamp dat ‘Gracenote’ heet.
    Daarna heb ik alle nummers opnieuw geladen in Itunes, even de Genius weer opnieuw bijgewerkt en hij werkt!

Echter, er is wel 1 groot nadeel aan wat ik zojuist heb gedaan.. Mijn hele bibliotheek is een rotzooi geworden:( Ik had voorheen al mijn nummers keurig op Naam, Artiest en Genre staan. Nu staan er allemaal genres die ik niet ken (zo even een voorbeeld bij een willekeurig nummer: ‘Urban Crossover’ in plaats van ‘R&B’). En sommige nummers zijn zelfs totaal veranderd van artiestennaam en nummer. :?

Nou goed, Genius werkt nu in ieder geval. Nu maar eens zien wat ik met mijn bibliotheek ga doen….

Bijdrager
    MouseMighty

!GAMMA

”MouseMighty”

Zorg er dus ook voor dat je ID tags goed staan.

Zelf je ID Tags goed zetten of invullen is wat anders dan de juiste ID tags gebruiken. Dat is wel duidelijk. Wel leuk, jij dacht dat je een nette bieb had maar daar dacht Genius dus iets anders over :wink: Overigens kan je best wat dingen zoals genre aanpassen naar persoonlijke smaak hoor.

Bijdrager
    marky01
    ”MouseMighty”

!GAMMA

”MouseMighty”

Zorg er dus ook voor dat je ID tags goed staan.

Zelf je ID Tags goed zetten of invullen is wat anders dan de juiste ID tags gebruiken. Dat is wel duidelijk. Wel leuk, jij dacht dat je een nette bieb had maar daar dacht Genius dus iets anders over :wink: Overigens kan je best wat dingen zoals genre aanpassen naar persoonlijke smaak hoor.

Je zal wel gelijk hebben.. Ik denk dat ik dan idd niet helemaal heb begrepen wat ID tags zijn!;) Maar kan ik nu alle nummers (en genres) wel gewoon aanpassen in Itunes, zonder dat de IDtag verloren gaat? (zodat ik Genius wel gewoon kan blijven gebruiken?)

Bijdrager
    bavkle

als ik mn genius wil inschakelen en me dan moet aanmelden met mijn apple account krijg ik deze melding:

we are currently experiencing technical difficulties. please try again later.

wie kan mij hiermee helpen?

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.