17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Macman

Genius bar in Amsterdam onmogelijk afspraak te maken

Hallo,

Zijn er nog meer mensen die geen afspraak kunnen plannen bij de Genius Bar in Amsterdam?
    Heb het diverse malen geprobeerd, maar de hele week zit vol en je kan niet verder vooruit een afspraak maken.
    Ik krijg dan te horen: ‘Deze locatie heeft geen beschikbare afspraken’.
    Morgen kan ik het weer proberen.
    Een tijdje terug was het heel makkelijk af te spreken. iemand enig idee, vakantietijd misschien?

Waar moet dit heen met deze wereld als je zelfs bij Apple geen afspraak meer kunt maken?

Je wel naar Amac, maar de service ken ik, daarom wil ik naar de Genius Bar, daar word je goed geholpen.
    Als je een afspraak kan maken tenminste.

Bijdrager
    tarmac58

Ik vermoed dat al die jongens en meisjes van Apple momenteel op vakantie zijn. Het verbaasde me ook al dat het verwerken van een bestelling van een iMac meer dan een maand duurt. Nou ja, ze zullen er wel aan toe zijn, zo’n vakantie.

Moderator
    Mac Daddy

Misschien heb je het al geprobeerd, maar er langsgaan om een afspraak te maken? Misschien kunnen zij zelf wel verder kijken dan een week?
    Ik zie dat je in Alkmaar zit, dus snap dat het niet direct om de hoek is.

Vakantietijd of niet zou weinig moeten uitmaken, vind ik. Ze kunnen misschien minder mensen helpen, maar als mensen verder vooruit kunnen afspreken, kan je op die manier ook de druk beperken toch?

Bijdrager
    Niels

Heb je het al via de support app geprobeerd (op je iPhone/iPad). Overigens is het tegenwoordig ‘normaal’ dat je niet binnen een week terecht kunt. Je kunt ook even Apple Care bellen, zij kunnen ook een afspraak voor je maken.

Bijdrager
    Macman
    NielsDam op 11 juli 2017

Heb je het al via de support app geprobeerd (op je iPhone/iPad). Overigens is het tegenwoordig ‘normaal’ dat je niet binnen een week terecht kunt. Je kunt ook even Apple Care bellen, zij kunnen ook een afspraak voor je maken.

Ja via mijn app hetzelfde resultaat. Je hebt me wel op een idee gebracht, ik heb geen Appelcare maar misschien dat de helpdesk een afspraak kan maken.

Bijdrager
    Macman
    Mac op 11 juli 2017

Misschien heb je het al geprobeerd, maar er langsgaan om een afspraak te maken? Misschien kunnen zij zelf wel verder kijken dan een week?
    Ik zie dat je in Alkmaar zit, dus snap dat het niet direct om de hoek is.

Vakantietijd of niet zou weinig moeten uitmaken, vind ik. Ze kunnen misschien minder mensen helpen, maar als mensen verder vooruit kunnen afspreken, kan je op die manier ook de druk beperken toch?

Vind ik ook, als ik daar nu langsga dan vragen ze toch of je een afspraak hebt, volgens mij is het systeem nu eenmaal zo ingericht dat het niet anders kan.

Moderator
    Mac Daddy

Het is inmiddels alweer wat jaren terug, maar destijds stonden er mensen met iPads die de afspraken in de gaten hielden. Kan me voorstellen dat die ook kunnen inplannen.

Voor mij is het een klein stukje op de fiets, dus als je wil, kan ik van het weekend wel even langsgaan om te vragen of ze ook verder vooruit kunnen inplannen.

Bijdrager
    Macman
    Mac op 11 juli 2017

Het is inmiddels alweer wat jaren terug, maar destijds stonden er mensen met iPads die de afspraken in de gaten hielden. Kan me voorstellen dat die ook kunnen inplannen.

Voor mij is het een klein stukje op de fiets, dus als je wil, kan ik van het weekend wel even langsgaan om te vragen of ze ook verder vooruit kunnen inplannen.

Dat stel ik zeer op prijs, maar ik ben morgen in Amsterdam, dan ga ik even langs.

Maar bedankt voor je aanbod!

Bijdrager
    MacAanZee

Drukte heeft niet met vakantie te maken; het is al een jaar zo dat het bijna onmogelijk is een afspraak te maken en zeker als je niet zomaar altijd kunt. Als je nu wilt plannen, kan je pas volgende week donderdag overdag ergens of zo, maar als je dan werkt of daarna in het weekend wilt plannen, dan staat er al gauw dat je zo lang van te voren geen afspraak kunt plannen. Wacht je dan even, dan is het alweer vol. Het is te druk en/of er zijn te weinig mensen. Ik heb zelf ook altijd goede ervaringen bij MacRepair in Amsterdam. Je kunt makkelijk via de website plannen, diagnose is gratis en reparatie meestal snel en altijd deskundig. Ze hebben een eigen technische dienst, die je in witte jassen en met handschoenen aan het werk ziet, als je aan de balie staat. En parkeren is makkelijk voor de deur, op de Lindengracht.

Moderator
    Mac Daddy

@Macman: Dat is sneller.:wink:
    Ben wel benieuwd of het in het dan dus wel verder vooruit kan worden gepland.

Maar MacAanZee zijn bericht klinkt weinig hoopvol. Het viel mij pas op dat de openingstijden inmiddels ook zijn aangepast. Die waren bij de opening echt bizar lang. Sommige dagen tot 22.00 uur. Inmiddels maximaal tot 20.00. Minder lang open, betekent ook dat ze minder mensen per dag kunnen helpen.

Bijdrager
    fixar

@Rob

Wat is er aan de hand waar je de Genius Bar voor nodig hebt? Garantie gevalletje?

Eventueel kun je ook kijken of ze in Haarlem eerder plek hebben voor je?

Bijdrager
    Macman

Ja, ik denk dat het te maken heeft met de kortere openingstijden, MacRepair en Haarlem zijn wel alternatieven, maar de Genius Bar in Haarlem is niet van hetzelfde niveau, MacRepair ben ik wel nieuwsgierig naar.

Ik heb het nodig voor een krakend geluid wat uit mijn rechterspeaker van mijn Macbook retina 2016 komt, heb nog garantie, dus het kan overal, maar bij voorkeur bij Apple zelf, die hebben daar bijna alle onderdelen en daarom lekker snel.

Net even gecheckt, nog steeds geen afspraken mogelijk, ook niet als je vroeg op de dag checkt:-|

Iedereen bedankt voor alle tips in ieder geval! Ik ga denk ik langs bij MacRepair.

Bijdrager
    Victor96

Genius Bar in Haarlem niet van hetzelfde niveau? Die Genius Bar is en werkt niet anders dan in Amsterdam hoor..

Bijdrager
    KarelWillem

Er worden vele tienduizenden Apple-producten per jaar verkocht in Nederland.

Als maar 1 procent daarvan een vraag komt stellen bij een Genius Bar, dan is die drukte niet zo gek.

Bijdrager
    Q-collective

Ik kan voor Amsterdam meerdere dagen veel tijden inplannen voor een afspraak. Ik plan dan wel een voor m’n iPhone. Andere producten kunnen andere beschikbaarheden hebben.

En inderdaad heeft de vakantietijd er waarschijnlijk veel mee te maken, maar waarschijnlijk andersom: veel mensen hebben blijkbaar niks beters te doen dan naar de Apple Store te gaan.

Bijdrager
    Q-collective
    Macman op 12 juli 2017

Ik ga denk ik langs bij MacRepair.

Hou er rekening mee dat MacRepair geen geautoriseerd servicepunt is van Apple. Je garantie zou best wel eens kunnen komen te vervallen.
    Hier een lijst met geautoriseerde servicepunten en Apple Stores in de buurt van Haarlem.

Bijdrager
    Q-collective
    NielsDam op 11 juli 2017

Niemand kan meer dan een week van tevoren inplannen. Vraag het ze maar bij AppleCare;)

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.