14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    sedikit

Genieo uninstall ervaring

Voor iemand anders wil ik dit uitzoeken:
    Iedere keer als zij op Google iets wil zoeken opent het zoekvenster van “search.genieo.com. Zij weet niet hoe dat ontstaan is, en wil er van af. Er bestaan vele, maar voor een “amateur”, ingewikkelde methodes. Ik kwam de Uninstall+Genieo.dmg tegen.
    Mijn (haar) vraag is: wie heeft ervaring met het verwijderen van deze irritante Genieo-pagina in het algemeen, maar met de Uninstall+Genieo.dmg in het bijzonder?
    Alvast mijn grote dank!

Bijdrager
    wouter57

Ik beheer de Engelse taal niet maar misschien kunt u hier wel iets mee. klik en klik

Bijdrager
    sedikit

wouter57,
    Dank voor de moeite. Het blijkt een lastig probleem te zijn. Dat Genieo is op het misdadige af. Het installeert zich meestal via een bezochte site waarin de voorwaarde staat dat je eerst de flash moet updaten, die uiteraard achteraf fake blijkt te zijn, en Genieo op een listige manier in je systeem e.d. doet nestelen. Dat Genieo wordt op het net, en ook in jouw links aangemerkt als malware. Er zijn diverse methodes te vinden om dat start-zoekvenster van Genieo in de verschillende browsers te veranderen. Iedere browser op zijn manier. Ook Sophos AV schijnt het als malware te kunnen vinden. Verder aanwijzingen om bepaalde files te vinden en op te ruimen. Enz. enz Uninstall+Genieo.dmg schijnt ook al niet te vertrouwen te zijn: de misdadiger die zijn eigen werk keurt! Kortom dit lijkt mij een ingewikkelde en groot probleem!

Bijdrager
    Joffry

Bij “Wiki-How” wordt ook een uninstaller genoemd voor de Mac. Wiki-How is toch wel betrouwbaar ?

Bijdrager
    sedikit

Dank Joffry,
    Vele slachtoffers op het net beklagen zich erover, dat die uninstaller nòg gemener is(vandaar mijn vraag naar de ervaring daarmee). Die plaatst weer stiekem bestandjes. De misdadiger die z’n slachtoffer “helpt”. Ik heb inmiddels een heel tekstbestand verzameld van diverse verwijderingsmethodes, en aan het slachtoffer toegestuurd, en apart gezet op mijn HD, zodat andere slachtoffers er misschien ook wat aan hebben. Het s te groot, en met te veel screenshots. om dat hier te plaatsen.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Misschien ook eens bij Apple melden via de feedback-site. Ze kunnen er maar van op de hoogte zijn.

Bijdrager
    sedikit
    MoNdO op 25 februari 2014

Misschien ook eens bij Apple melden via de feedback-site. Ze kunnen er maar van op de hoogte zijn.

Dank voor het advies. Maar de twee links door wouter57(hierboven) gegeven refereren aan de Apple Support Communities. Ook niet veel wijzer uit te worden….

Bijdrager
    wouter57

Toevallig na berichten op dit forum ben ik ook besmet geraakt met het genieo malware. Ik weet ook hoe ik er ben aangekomen maar dat even terzijde. In de programma map heb ik ze allebei verwijderd (naar prullenbak) en ben daarna gaan scannen met Bitdefender Virus Scanner en die heeft de mappen aangegeven waar nog bestanden van genieo zaten. Van daaruit heb ik ze ook handmatig verwijderd naar de prullenbak en Bitdefender opnieuw laten scannen. Alles weg. Let op het lukt Bitdefender NIET om ze in quarantaine te zetten dus je moet handmatig naar die aangegeven mappen waar de genieo bestanden zitten. Voor de handigheid meld ik hier enkele mappen waarin genieo bestanden zitten o.a. LaunchAgent en PrivilegedHelperTools.

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    louis1993

ik ben ook per ongeluk begonnen aan de installatie en toen ik door had dat het niet was wat ik nodig had direct geannuleerd maar er is zeer veel veranderd in safari en krijg het niet tegoej heb ook een programma in men apps genaamd savekeep weet iemand wat dit is?

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    hschuring

@sedikit
    Bitdefender heb ik gedownload, dat heeft een aantal Genieo files deleted. Maar inderdaad 3 files blijven staan. Ik wil ze handmatig weghalen maar weet niet hoe ik
    /Library/LaunchAgents/Com …. moet benaderen. Kan iemand mij een tip geven?

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

Je kunt /Library/LaunchAgents/Com invullen in de Finder -> menu ‘Ga’ -> ‘Ga naar map’

Bijdrager
    hschuring

Tnx Sullivan, was dat helemaal vergeten, zoek meestal met Spotlight

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.