9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    DEform

Gemodde xBox op Mac/PC-netwerk

Hoi,

Ik heb hier een leuk netwerkje aangelegd!

– pc met utp aan router
    – airport express met utp aan router
    – iMac G5 draadloos op slaapkamer
    – 2e airport express in gargare voor bereik buiten uit te breiden
    – PB 12″ 1,33 slingert ook ergens rond

En nu mijn vraag, ik heb net mijn xBox opgestuurd voor een softwaremadige ombouw te laten uitvoeren, en een hd van 160GB erin te laten steken!

Wat kan ik nu doen als ik die erbij op mijn netwerk hang?

Kan ik die hd gewoon gebruiken als backup-schijf? Kan ik daar dvd’s opzetten en dan met de xBox op tv afspelen? Muziek ook misschien?

Bijdrager
    cempa

op dit forum mag gepraak worden over ilegaal ombouwen ilegaal downloaden. NOuja of het mag is een tweede maar je vind er echt veel en waarschijnlijk ook andwoord op jou vraag. Ik heb veel aan het forum gehad toen ik zelf mijn xbox heb omgebouwd.

http://www.xbox-info.nl/

Bijdrager
    macpro
    ”iMac

Dus je laat een XBox ombouwen, maar je weet niet eens wat je daarna ermee kunt doen?
    Beetje vreemde aanpak.

Bijdrager
    magico

Ik heb zelf ook een xbox met 160gb hd in mijn “iMac – PC – Wireless” netwerkje hangen. Wat ik in ieder geval zou doen is xboxmediacenter installeren op je xbox. Werkt echt perfect voor films (divx/dvd), audio, foto’s, etc. De media kun je op de harddisk van je xbox zetten (samen met de spellen) of streamen over het netwerk. Je kunt zelfs je iTunes geheel streamen naar je xbox. (via het daap protocol van iTunes).

Hier vind je er meer info: http://www.xboxmediacenter.com en http://www.chokemaniac.net

Uiteraard kan je de xbox ook inzetten als server, waarbij je bijv. backups kunt maken naar die harddisk toe.

——–
    edit: chokemaniac.net is op dit moment even down, het is echter wel gewoon een valide website, later nog een keer checken dus.

Bijdrager
    DEform

MacPro, ik weet natuurlijk wel wat een gemodde xBox kan, maar ik weet gewoon niet wat hij op een netwerk kan!

Dus ik kan de hd van de xbox gewoon op mijn desktop zetten via :apple:+k en dan smb://xxx.xxx.xxx.xxx ??

En mediacenter voor xbox? gratis?

Bijdrager
    G3Lay-Z
    ”iMac

Hoi,

Ik heb hier een leuk netwerkje aangelegd!

– pc met utp aan router
    – airport express met utp aan router
    – iMac G5 draadloos op slaapkamer
    – 2e airport express in gargare voor bereik buiten uit te breiden
    – PB 12″ 1,33 slingert ook ergens rond

En nu mijn vraag, ik heb net mijn xBox opgestuurd voor een softwaremadige ombouw te laten uitvoeren, en een hd van 160GB erin te laten steken!

Kan ik die hd gewoon gebruiken als backup-schijf? Kan ik daar dvd’s opzetten en dan met de xBox op tv afspelen? Muziek ook misschien?

had wel eerst een vraagje… uhm GELD TEVEEL??? maargoed.. uhm waarom zou het niet moeten kunnen ik geloof zelfs dat als jij linux of windows op je xbox instelt kunt je gewoon filesharen en alles gewoon net zoals een normale computer. Het is eigenlijk ook gewoon een pc met een beperkt besturings systeem erop.

Veel succes!

Bijdrager
    DEform

Hoezo geld teveel? Ik ben gewoon nog maar een jaartje geswitcht, dus oudere mac’s heb ik niet;-)

Maar ja, een schijf die je met osx wil gebruiken, moet de schijf toch een volumestructuur hebben die osx herkend? HFS+ of zo…

Maar kan ik op de xBox instellen windows of linux, en met linux kan ik de schijf gewooon gebruiken op m’n mac?
    En ook als ik spellen download, kan ik ze erop zetten met m’n mac?

En Magico, wat voor software staat er op als de xbox omgebouwd terugkomt? Moet ik er dan xBox MediaCenter gewoon bij op zetten?

Bijdrager
    G3Lay-Z

als je windows erop hebt staan share je gewoon een schijf klaar, hoe dit precies in de linux enviorment werkt is mij niet bekend maar het kan wel.

Zorg gewoon dat je nehm zo mod dat je windows erop hebt *KUCH* ouch het doet pijn om dat te moeten zeggen.

Succes ermee.. en je hebt alsnog geld teveel..:P

Bijdrager
    Nisei
    ”G3Lay-Z”

als je windows erop hebt staan share je gewoon een schijf klaar, hoe dit precies in de linux enviorment werkt is mij niet bekend maar het kan wel.
    Zorg gewoon dat je nehm zo mod dat je windows erop hebt *KUCH* ouch het doet pijn om dat te moeten zeggen.

Als je niet weet hoe het zit kun je beter niet antwoorden. Windows op een Xbox? waar heb je het over?

”iMac

Maar kan ik op de xBox instellen windows of linux, en met linux kan ik de schijf gewooon gebruiken op m’n mac?
    En ook als ik spellen download, kan ik ze erop zetten met m’n mac?

Je kunt via een FTP client spullen op je Xbox zetten en er ook weer afhalen. Het maakt dus niet uit of je dit vanaf Windows, Linux of Mac doet.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.