16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    boerke

gelukt, Apple momenteel duurste bedrijf ter wereld

kijk je 8 uur journaal,

’t is toch niet te geloven dat een stelletje chip’s bij elkaar verzamelaars dit kunnen bereiken….

hulde Steve

stelt op dit chaotisch moment natuurlijk weinig voor.
    maar toch goed gedaan…..
    regeringen komen al terug van hun vakantie…
    samsung ligt al klaar in de linkerhoek…..
    hoe zal dit aflopen!

Bijdrager
    janbergstra

Dit komt me slecht uit, ik wilde het bedrijf net kopen:razz:

Bijdrager
    Anicos

Apple is niet het ‘duurste’ bedrijf in de wereld, maar het meest waardevolle. Duur qua producten is een ander verhaal:wink:
    .
    En hoe dit zal aflopen? Apple zal sterk blijven groeien op de Chinese markt en dan hebben we natuurlijk de iPhone 5 die een flinke bijdrage zal leveren aan de verdere groei. Exxon Mobil (die nu dus op de 2e plek staat) zal nog wel wat dalen, zoals het de afgelopen weken al deed.

Bijdrager
    Anicos

Iemand die weet wat een aandeeltje in Apple nu kost?

Bijdrager
    Jord
    Bijdrager
    nickwenneker

Duur of niet, stuk voor stuk TOP producten:) Van de iPhone tot de iMac

Bijdrager
    Anicos

@Jord: Thanks! Maar wat is nu precies de prijs per aandeel in dat lijstje? Snap er nog niet zoveel van:smile:

Bijdrager
    musicmaker

Het zou me niet verbazen als de meeste aandelen in Chinese handen zouden zijn.

Bijdrager
    sedikit

De opwinding, zelfs vreugde, over een dergelijk bericht ontgaat me geheel. Het gaat gewoon over geld, meer niet! Alleen als St. J. op water gaat lopen, een iMac weet op te delen in vele vele nieuwe iMacs, en ze gaat verdelen onder de “noodruftigen” en een platgewalste iMac uit de dood weet te laten oprijzen, dan zal ik eens nadenken of ik in deze opwinding alsnog zou willen delen.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik denk dat je wel anders piept als je veel aandelen had.:wink:

Bijdrager
    sedikit
    hendrik op 11 augustus 2011

Ik denk dat je wel anders piept als je veel aandelen had.:wink:

Je gaat me toch niet vertellen dat alle commentatoren/reageerders/volgers aandelen-bezitters zijn?! Die opwinding/vreugde/verdriet over het fenomeen “aandelen”, ontgaat me overigens al helemaal, zeker als ik met enig leedvermaak (dat moet ik eerlijk bekennen!) hoor en lees dat er weer miljarden “verdampt” zijn. Lucht dus.

Bijdrager
    Jord

@anicos: op dit moment $373,31.

Bijdrager
    jobz

@sedikit een aandeel is een eigendomsbewijs. Is toch fijn om wat te hebben in het leven, naast liefde en vrede ook wat (on)tastbare munten.

Bijdrager
    sedikit
    jobz op 11 augustus 2011

@sedikit een aandeel is een eigendomsbewijs. Is toch fijn om wat te hebben in het leven, naast liefde en vrede ook wat (on)tastbare munten.

Mooi gezegd hoor jobz! Ik weet wel wat een aadeel is hoor! Ook jij hebt het over hebben (“om wat te hebben”). Hebben is voor mij iets om er wat zinnigs mee te doen en niet in mijn achterhoofd die belachelijke domme wens van “meer, meer ,meer” in mijn achterhoofd te bevredigen. Ik vind dat er wel erg veel onbeschaamd veel over geld gesproken wordt. Alles, maar dan ook alles wordt in geld uitgedrukt. Over de doorgeschoten politieke oorzaken zal ik maar zwijgen, die zijn de laatste 3 jaren al overduidelijk aangetoond. Het komt mij in ieder geval de neus uit!

Bijdrager
    jobz

@sedikit wat je doet met je aandeel mag je helemaal zelf weten. Echt zinnige dingen zij ingewikkeld in geld uit te drukken. Toch heb ik nog nooit een dokter, dominee en docent gezien zonder Volvo, Ford en Volkswagen. Ergens vind ik het wel een mooie gedachte dat je een onzekere bedrijfstoekomst kunt aanschaffen. Bovendien, en dat mis ik in je reactie: aandeelhouders beslissen over de (zinnige) koers van een bedrijf. Zij zijn de echte bazen (moet je wel een fors deel hebben). Hoe meer geld hoe meer macht, dat dan weer wel.

Bijdrager
    sedikit

Nog even dit dan jobz: die macht is inderdaad bij de aandeelhouders. En dat is niet altijd terecht. Zij maken in die gevallen ten onrechte de dienst uit, ook voor anderen, daar waar de liefde voor het bedrijf, laat staan voor de werknemers, compleet is zoek geraakt. En die mentaliteit heerst op dit moment zonder enige gĂȘne. Denk aan het verschijnsel van de opportunistische egocentrische hedge funds: het hebben, hebben, het meer , meer, in optima forma. Kijk naar de beurs op dit moment: De bankcrisis van een paar jaren terug? Niet de spaarders, die het overgrote deel van het kapitaal van de banken vormden, maar de aandeelhouders, met een kleinere inbreng, hadden het voor het zeggen, met het bekende desastreuze resultaat. Waar overigens dan weer anderen voor op moeten draaien. Alles gelegitimeerd door een doorgeschoten neoliberalisme ( voor de duidelijkheid: ik ben rechts noch links). Laten we deze discussie, met jouw instemming, maar voor wat hij is. Elders kom je deze discussie met grotere deskundigheid en in alle hevigheid al meer dan voldoende tegen.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.