13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Lid
    Pepperonie

Geluidssetje voor onder stage piano

Hey,

Ik speel al jaren op een keyboardtje. Maar deze begint nu te klein te worden voor mn capaciteiten, en ik vind hem ook niet geweldig klinken. Daarom ben ik al een tijdje opzoek naar een nieuwe keyboard. Uit eindelijk is mijn keuze gevallen op de Kurzweil SP3X. Ding klinkt geweldig en ik ben helemaal weg van het piano geluid, en de aftertouch met strings is geweldig,
    Maar goed, de Kurzweil is een stagepiano. Daarom zitten er geen boxjes in, on stage is dat alleen maar beter. Maar thuis wil ik er toch lekker mee knallen. Daarom zoek in een leuk geluidssetje ervoor bij.
    Ik vind zelf de RP serie van KRK erg goed, maar de kleinste begint daar vanaf 150 euro en dan heb je er ook nog maar eens 1. Dus dat zit er niet in qua budget.
    Dus weten jullie een goed setje? Het liefst voor max. 150 euro.
    En liefst geen Logitech, ik heb het namelijk niet zo op logitech geluidssetjes.

Bijdrager
    celie

Jou vraag kan je beter stellen in een keyboard forum, of een luidspreker forum.
    Tot die tijd zou ik zeggen: Plug een koptelefoon erin, zet hem op je hoofd en jou buren zijn mij eeuwig dankbaar.

Bijdrager
    KarelWillem

Beetje groot voor in huis wellicht:

http://www.musicstore.de:80/de_DE/EUR/_Bundle_-Fame-Starter-Pack-Pro-inkl.-Stative-Kabel/art-PAH0003600-000

Maar ik kan je zeggen dat het ding erg goed klinkt.

Lid
    Pepperonie

@celie
    Ik weet toevallig daar hier genoeg mensen zijn met ervaring in de muziek en geluid, dus ik weet dat ik hier wel goed zit.
    Bovendien hebben we een vrijstaand huis, en s’avonds zal ik logischer wijs niet het volume helemaal open draaien.

@KarelWillem
    Die zien er wel goed uit, al zou ik deze jongens nemen komen zo toch onder de piano te staan, toch ruimte zat.