13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Lid
    Pepperonie

Geluidssetje voor onder stage piano

Hey,

Ik speel al jaren op een keyboardtje. Maar deze begint nu te klein te worden voor mn capaciteiten, en ik vind hem ook niet geweldig klinken. Daarom ben ik al een tijdje opzoek naar een nieuwe keyboard. Uit eindelijk is mijn keuze gevallen op de Kurzweil SP3X. Ding klinkt geweldig en ik ben helemaal weg van het piano geluid, en de aftertouch met strings is geweldig,
    Maar goed, de Kurzweil is een stagepiano. Daarom zitten er geen boxjes in, on stage is dat alleen maar beter. Maar thuis wil ik er toch lekker mee knallen. Daarom zoek in een leuk geluidssetje ervoor bij.
    Ik vind zelf de RP serie van KRK erg goed, maar de kleinste begint daar vanaf 150 euro en dan heb je er ook nog maar eens 1. Dus dat zit er niet in qua budget.
    Dus weten jullie een goed setje? Het liefst voor max. 150 euro.
    En liefst geen Logitech, ik heb het namelijk niet zo op logitech geluidssetjes.

Bijdrager
    celie

Jou vraag kan je beter stellen in een keyboard forum, of een luidspreker forum.
    Tot die tijd zou ik zeggen: Plug een koptelefoon erin, zet hem op je hoofd en jou buren zijn mij eeuwig dankbaar.

Bijdrager
    KarelWillem

Beetje groot voor in huis wellicht:

http://www.musicstore.de:80/de_DE/EUR/_Bundle_-Fame-Starter-Pack-Pro-inkl.-Stative-Kabel/art-PAH0003600-000

Maar ik kan je zeggen dat het ding erg goed klinkt.

Lid
    Pepperonie

@celie
    Ik weet toevallig daar hier genoeg mensen zijn met ervaring in de muziek en geluid, dus ik weet dat ik hier wel goed zit.
    Bovendien hebben we een vrijstaand huis, en s’avonds zal ik logischer wijs niet het volume helemaal open draaien.

@KarelWillem
    Die zien er wel goed uit, al zou ik deze jongens nemen komen zo toch onder de piano te staan, toch ruimte zat.
    Alleen ik weet niet hoe het zit met de klankleuren en het bereik van die dingen. Want die dingen zien er uit om een feestje op te bouwen, en ik wil toch ook een mooi piano geluidje eruit kunnen krijgen.
    Maar misschien zit ik helemaal fout, en zijn die dingen gewoon echt goed.
    Ik heb trouwens ook nog nooit van het merk Fame gehoord.

Bijdrager
    KarelWillem

Fame is een eigen merk van musicstore.de.

En het mooie is: bij ‘ontevreden’ is terugsturen geen enkel probleem.

Bijdrager
    netherfred

Je kunt natuurlijk ook een (klein) keyboard versterktje kopen zoals deze:
    http://feedback.nl/?b=CM30&a=57
    Alleen dan heb je geen stereo natuurlijk…
    Goedkoopste is misschien naar de tweedehandswinkel (markt) voor een paar tientjes een top (stereo) versterker
    op de kop tikken (voor “normale” audio) en dan een paar losse boxen (kan met een beetje mazzel ook tweedehands
    goed en goedkoop).
    Waarom koop je eigenlijk niet gewoon een goede hoofdtelefoon zoals iemand anders ook al suggereerde?

Bijdrager
    rogerpaolo

volgens mij heeft Pepperoni al aangegeven dat hij speakers wil. geen hoofdtelefoon. maar goed.

Wanneer je gewoon wilt luisteren zonder al te hoge eisen aan het geluid te stellen zou ik idd zeggen koop een oud stereoversterkertje, 2 speakertjes en je bent onder de 50 euro klaar. Wanneer je gedetaileerd geluid wilt dan zou ik opten voor een paar studio monitors (zoals bv de KRK’s die je al noemt. Wanneer je echt wilt blazen dan zou je een paar stage monitors, of zelfs full range PA speakers kunnen overwegen. Dus die keuze moet je eerst maken. Daarna komt budget. onder de 150 euro zou ik flink rondzoeken op marktplaats.

Bijdrager
    Hanky Dussen

Die KRK speakers zijn super, zeker gezien hun prijs, maar ja…
    Hoe dan ook, het zou zonde zijn om (veel) geld uit te geven aan een mooie digitale piano en dan te besparen op de speakers…Heb je er nog geen lol van.

Maar waarom kies je niet voor een piano met speakers ? Yamaha en Roland hebben fantastische piano’s incl. speakers.

Bijdrager
    nicobos

Ingebouwde luidsprekers in een keyboard zijn per definitie een compromis.
    Goedkope actieve setjes die ‘lekker vet’ klinken, produceren feitelijk vaak erbarmelijk geluid.
    Laag dat flink ‘boemt’ maar zonder enig detail en veel te scherp hoog. Om nog maar te zwijgen over stereobeeld en fasegedrag. Dergelijke setjes worden gehypt door de fabrikant
    De KRK’s bieden een uitstekende prijs/kwaliteit. Als je minder wilt uitgeven, adviseer ik je vanwege bovenstaande geen goedkoop actief setje te kopen, maar een tweedehands stereoinstallatie te gebruiken.

Lid
    Pepperonie

Ik heb al een best goed AKG koptelefoon, maar het is een hele andere beleving om je muziek over je boxen te horen. En bovendien doe ik veel met vrienden samen en dan zijn boxjes wel zo gezellig.
    Maar ik denk dat ik inderdaad op zoek ben naar studio monitors. En deze zijn ook wel sterk genoeg, heb te net even gekeken hoe hard mijn oude teac speakertjes konden. En die gaan toch best hard en nog steeds goede kwaliteit met hun 3W. Maar na een tijdje gaan ze wel vervormen, maar goed studiomonitors kunnen hard genoeg.
    En vooral goede geluidskwaliteit, en ik ben toch wel een beetje adiofiel (beetje maar). Ik geniet gewoon maar als het geluid echt goed klinkt.

Ik heb al verder wat rond gekeken met dat budget, en ik moet zeggen dat er weinig speakers zijn die mij echt aanspreken met hun geluidskwaliteits. Ook voor een budget van 200 euro. Dus ik denk dat ik nog gewoon eventjes toch ietsje maar ga uitgeven aan 2 KRK speakertjes, want voor mij zijn die onovertroffen voor hun prijs.

@Hanky,
    Ik ben opzoek naar een stage piano, geen keyboardje of home piano. Ik wil hem namelijk overal mee naar toe kunnen slepen. En dat gaat nog al lastig met zo’n grote home piano. En ik ken maar één stage piano die ook speakers heeft en dat is de Yamaha CP 300. En die gaat toch wat boven mn budget uit.
    Bovendien is het geluid van de Kurzweil erg mooi.

Bijdrager
    Ronhar

Ik heb laatst actieve luidsprekers gekocht van avi de adm9.1
    Zijn wel duur maar klasse spul google maar eens op adm9.1

Misschien het overwegen waart

Bijdrager
    Deceipher

Ja, dat lijkt me erg geschikt om je stage piano mee te versterken…. ;x

Bijdrager
    mark-a-mac

Misschien moet de TS wat meer vertellen over de akoestiche kwaliteiten van zijn kamer en over hoe hard het moet kunnen gaan. Voor het genoemde budget zou ik ook denken aan een setje versterker+luidsprekers op marktplaats,

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.