9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    gertvandam

Geluidsregeling geblokkeerd na update

Wie o wie weet waarom ik het geluid na de laatste update niet meer kan regelen………….

(ondertussen begint de neiging op te komen de updates niet meer uit te voeren, er is iedere keer wat. Wordt Apple te groot????? (lees: arrogant))

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 weken, 6 dagen geleden door Night. Reden: Titel verhelderd
    Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Heb je al een PRAM-reset geprobeert? Zit er misschien iets vast in de audiouitgang? Wat staat er bij ‘Output Device’ als je met option ingedrukt op het volume knopje klikt?

(ondertussen begint de neiging op te komen de updates niet meer uit te voeren, er is iedere keer wat. Wordt Apple te groot????? (lees: arrogant))

Ik zeg ja, maar wat heeft dat ermee te maken? Ik zie niemand anders met dit probleem, dus ik denk dat het probleem bij jezelf ligt.

Bijdrager
    stoondje

zelfde probleem hier,
    een koptelefoon inpluggen en er weer uit doen is genoeg, wel vet vervelend heb het meerderen keren per dag last van.

Bijdrager
    McWouter

Misschien kom ik af en toe het zelfde euvel tegen, af en toe is het icoontje voor het geluid grijs. Geluid is dan niet harder/zachter te zetten of te muten.

Opnieuw opstarten helpt meestal maar niet altijd, soms moet ik mijn MBP hard (powerbutton ingedrukt houden) uitzetten waarna ik weer geluid heb.

Het lijkt er op dat er twee zaken bijdragen aan dit euvel:

– opstarten en niet meteen een wifi netwerk hebben
    – Resume gebruiken (valt met op dat als ik aangeef dat ik geen vensters wil openen na opstarten dit minder voorkomt)

De audio doet het wel, ik hoor opstartgeluid en heb meestal gewoon geluid. Eens per zoveel dagen/weken blijft dit echter opduiken. Heel vaag.

Bugje in Lion, aangezien het geen hardware probleem lijkt te zijn?

EDIT: net eens een hoofdtelefoon ingeplugd, geluid is dan wel te regelen en na uitpluggen ook gewoon weer voor de speakers.

Bijdrager
    gertvandam

Een restart heeft geholpen maar het blijft naar dat er telkens na een update iets niet meer goed werkt.

Bedankt voor de tips……

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Elke update (of upgrade) introduceert nieuwe bugs, dat is haast onvermijdelijk als je weet dat er miljoenen regels code zijn te controleren of te veranderen.

Het enigste wat je als gebruiker kunt doen om problemen na een update te minimaliseren is eerst de bevoegdheden herstellen (en wederom na de update) Sommige zullen zeggen dat het niet nodig is (en vaak blijkt dat ook zo) maar Apple adviseert het met name bij een upgrade van het OS (dus b.v.b. van 10.6 naar 7).

Het is gewoon een voorzorgsmaatregel die je meestal voor niets doet, maar juist die ene keer dat het nodig blijkt voor een probleem kan zorgen.

Inactief
    Anoniem
    gertvandam op 04 oktober 2011

Wie o wie weet waarom ik het geluid na de laatste update niet meer kan regelen

Over welke update gaat het hier?

Bijdrager
    WilmaBono

Ik heb hetzelfde probleem op mijn oude Imac na een update naar Lion 10.7.4. Zojuist een nieuwe Imac gekocht. Updates uitgevoerd. Zelfde probleem.

Bijdrager
    Rrrrob74

@Stoondje: bedankt. Ook in 2020 voor mij de oplossing.:-)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.