10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Harrar

Geluidsproductie Mac Mini 2011

Beste OMT’ers,

Kan iemand mij vertellen hoeveel geluid een mac mini 2011 maakt? Ik ben aan het overwegen finaal over te schakelen op mac, na zeer positieve ervaringen met de aanschaf van mijn mbp eerder dit jaar.

Nu heb ik nog een medion Quad core uit 2009 staan welke ik graag door een nieuwe mac mini (2,5GHz) wil gaan vervangen. Ik vraag me af hoeveel geluid de mac mini produceert?

Bij gewoon gebruik is de MBP (15″, 2,2GHz) zeer stil, uiteraard bij zwaar werk gaat de fan zijn werk doen………

Kan iemand van jullie me een idee geven hoeveel geluid de mini in de praktijk maakt?

Alvast bedankt voor jullie gewaardeerde input!

Bijdrager
    JohnH
    Harrar op 09 september 2011

Beste OMT\’ers,
    Kan iemand mij vertellen hoeveel geluid een mac mini 2011 maakt?

Niet, tenminste mijn Mac mini 2008 maakt geen geluid en dat zal voor 2011 niet anders zijn lijkt me.

Bijdrager
    Mr Macintosh

Bij mijn 2006 mini moet ik mijn oor tegen de Mac leggen wanneer ik iets wil horen. Een stillere computer dan de Mac mini vind je eigenlijk niet.

Bijdrager
    greyhound

Ssst, doodstil

Bijdrager
    CedricH

Hier thuis staat het 2010 model en dat maakt evenveel (zou eigenlijk moeten zeggen even weinig) geluid als de 15″ MBP die we hier ook hebben. Ik heb de fan van dat ding nog nooit horen draaien eigenlijk, hoogstens de harde schijf die je eens een klein beetje hoort als die hard moet werken.

Bijdrager
    Gfive

MacMini 2011 Server versie (2 x 750 GB HD)
    Fluister stil.

Bijdrager
    LanWolf

@ harrar, waarom hang je dan die macbook pro niet aan een groot scherm ?
    los toetsenbord en muis (beter, een magic trackpad) er aan via bluetooth… heerlijk werken hoor.
    (heb overigens zelf een mini 2011 i7 2.7 in bestelling staan, mbp (uit 2008) gaat in de verkoop, gebruik hem eigenlijk niet meer mobiel)

Bijdrager
    r.heijma

Shhhittt, stil eens. Anders kan ik mijn mini niet horen.:nerd:

Bijdrager
    Harrar

@ LanWolf

Tsja, maar daar schiet mijn gezin niet veel mee op, heb juist een desktop voor het gezin nodig. Meestal werk ikzelf op de mbp……..Maar ben die medion rammelbak meer dan beu, zeker nu ik meer en meer de geneugten van OSX proef!
    @ all others

Bedankt voor jullie input! Het feit dat ie bijna de hele dag aanstaat maakt dit tov wat ik nu heb nog extra makkelijk om de medion eruit te gooien………

Bijdrager
    Mr Macintosh

Vergeet niet een ander ding! Een Mac mini verbruikt zo’n 13 W (als geen taken worden uitgevoerd). Is ook niet onbelangrijk als die de hele dag aanstaat. Vergelijk dat maar eens met die Medion.

PS Zelfs een Synology NAS gebruikt zo’n 22 W in non-actieve stand. En dat is notabene niet eens een computer.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.