6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    fibe

Geluidsniveau van de Elgato EyeTV hybrid

We hebben hier thuis een Intel Macmini als mediastation in combinatie met een Elgato EyeTV. Vreemd is dat het geluidsniveau van iTunes veel hoger ligt dan het signaal dat via de EyeTV komt. Is hier een mouw aan te passen?

Bijdrager
    1984

Je kunt het volume in ITunes aanpassen door het wat zachter te zetten.

Bijdrager
    fibe

Het zou eigenlijk andersom moeten zijn. Onze versterker (redelijk zwaar ding met zeer stevige kwaliteits luidsprekers van 250 watt rds) staat 3/4 open. Dwz dat het signaal overstuurd moet worden om een redelijk geluidsniveau te halen. Niet echt optimaal, want ik hoor ook ruis.

Bijdrager
    Angelzilla

Dat is me ook opgevallen met de Eyetv Hybrid, dat het geluidsvolume in verhouding vrij laag is met bv Itunes.
    Wat me verder is opgevallen is dat de minijack output van mijn MBP ook ruist en dat je de processoren vrolijk hoort snorren. Om het geluid boven het ruisniveau te krijgen moet je het volume van de MBP op maximaal zetten. Met de muziek aan hoor je het dan niet meer, maar zodra de muziek stopt is het best irritant.
    Itunes is dan weer vrij hard qua volume, dus die schroef ik dan weer terug.
    Maar normaal gesproken gebruik ik een externe geluidskaart via firewire en dan heb ik nergens last van en de geluidskwaliteit is een stuk beter!

Ik weet niet of je de het geluid vanuit je Mac mini analoog of digitaal hebt aangesloten? Maar wellicht kun je proberen om de digitale uitgang te proberen en kijken hoe het ruisniveau dan is?

Bijdrager
    1984

Misschien is de Miglia Harmony Express een optie.
    [size=9:08685e75a4]De Miglia Harmony Express, die nauwelijks groter is dan een USB-geheugenstick, is een complete geluidskaart die u kunt aansluiten op de USB 2.0-poort.[/size:08685e75a4]
    Prijs: Eur 29,95

Bijdrager
    Geveke

Ik raad de Behringer UCA-202 aan. In tegenstelling tot de Miglia gebruikt deze vergulde cinch-aansluitingen, en hij biedt daarnaast ook nog een optische digitale uitgang. En hij kost hetzelfde: 29 euro. Zie hier:
    http://www.behringer.com/UCA202/index.cfm?lang=ENG
    en hier:
    http://www.rjshop.nl/product/2048/

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.