13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    mr_omvlee

Geluidsniveau iMac

Sinds een maand of 2 hebben mn ouders een iMac G5.
    Toen we hem kregen maakte hij een vervelend geluid (het bleek een rubbertje op het moederbord te zijn) Opzich werkte het apparaat goed, maar het maakte dus een vervelende brom.
    Nu hebben we een andere iMac, maar ook deze maakt een vervelend geluid (bij zwaar werk zoals spelletjes bijvoorbeeld maakt ie behoorlijk wat geluid, maar ook als je lange tijd alleen maar muziek luistert in iTunes bromt ‘ie aardig)
    De vraag is dus: is dit normaal? Heeft elke iMac G5 dit?

(we zijn al toe aan de derde reparatie, en hebben niet veel zin meer om nogmaals de iMac voor onbepaalde tijd kwijt te zijn)
    Voordat we hem dus bij de apple-dealer aan een onderzoek onderwerpen is dus de vraag:

Wat is normaal?

Bijdrager
    pitch

normaal is dat zeker niet ! het is alleen vervelend dat dat ventilator geluid nog niet door apple als structureel probleem erkend is. gelukkig hebben ze er niet allemaal last van, ikke wel, helaas !
    ga binnenkort ook voor de derde keer terug.

suc6 en sterkte en geduld !

pitch

Bijdrager
    DEform

De mijne zijn ventilator hoor je amper, alleen als ik door aan het werken ben aan een site of zo ( open: mail, adium,safari,IE,dreamweaver,flash,voorvertoning,photoshop, illustrator, QT, iCal en iTunes)

Ik heb de laatste tijd wel een ander geluidje, misschien is het me nooit eerder opgevallen, maar nu wel, ’t laatst stond mijn hd helemaal vol, en nu heb ik een externe bijgekocht, en als ik nu iets belastend voor de hd doe, dan hoor ik zo’n gek geluidje, niet zo hard, helemaal niet, maar het is juist of je heel rustig, heel stilletjes met je nagel over hout aan het krabben zijt met uw nagels.

Alle, beter kan ik het niet beschrijven;-)

Bijdrager
    G3Lay-Z

Ligt het nou aan mij of zijn een hoop van die moderne new gen macs vaak defect, ik hoor de laatste tijd heel veel klachten over kleine irritante zaken die er allemaal mis zijn. Ik heb nog een oude B&W, tot nu toe alleen een kapote ventilator gehad.. maar verder niks aan het handje. Was namelijk wel van plan een nieuwe te kopen maar uhm zo te horen moet ik mischien even wachten of is dit puur toeval? :sealed:

Cheers! :apple:

Bijdrager
    DEform

PUUR TOEVAL! Er zijn niets als trotse en gelukkige iMac eigenaars! Ik heb al ondervonden dat mijn geluidje puur normaal is, maar ik heb sinds kort mijne naar m’n kamer verhuisd, en daar is het altijd muisstil, tov in de living vroeger!

Bijdrager
    mr_omvlee

tsja, wat is normaal :?
    Ik zet hem nu net aan en ik hoor zachtjes een toon in de achtergrond (niet erg hinderlijk)
    Maar tis wel duidelijk dattie niet zo stil is als mn ibookje

Maar met ‘zwaarder’ werk of langere tijd kan ie lawaai maken, maar goed, het is natuurlijk lastig hier atnwoord op te vinden; wat is normaal niveau :?

Bijdrager
    Broer Konijn

Je kan eens proberen om in de Systeemvoorkeuren bij de Energiestand opties de processorsnelheid op automatisch of gereduceerd te zetten. Een iMac G5 maakt ECHT meer geluid dan een iBook hoor! Ikzelf ervaar het als een lichte brom/”gezuis”…. een piepend geluid mag het in ieder geval niet zijn….

Bijdrager
    Tomovich

Het schijnt dat dit probleem vooral op 17″ iMac’s terug te vinden is.

Bijdrager
    NeFerMeTu

Ik denk dat het vooral te doen heeft met wat je referentie is.
    Als het hier op m’n kamer muisstil is, hoor je de iMac inderdaad beetje brommen. Maar met muziek op of als het al beetje luidruchtig is op straat, hoor je er niets van.
    En dan kom ik in het weekend thuis waar een AMD Athlon staat en die hoor je gewoon boven alles uitkomen. Vergeleken met die is de imac dus inderdaad wel enorm stil. Ik hoor dat de iMac G4 stiller was dan de G5, maar daar heb ik nooit mee gewerkt.

Bijdrager
    G3Lay-Z

ja stond laatst in de AppleStore in eindhoven en de G5 toren is echt freaky stil.. ik begon gewoon te twijfelen of die aan stond is dat bij jullie thuis allemaal ook zo.. ik kan het niet weten ik heb nog een luidruchtige G3:)

Bijdrager
    mr_omvlee

ff over die gereduceerde speed: we hebben geen nieuwe iMac gekocht om hem es ff op vakantie te sturen he, er worden spelletjes op gespeeld en er wordt Photoshop mee gedaan, dus gereduceerde speed zie ik niet zo zitten

Bijdrager
    Yaris

Bizar : het zijn enkel 19-jarigen die iets in dit draadje posten (dit bericht buiten beschouwing gelaten). :)

Bijdrager
    Dick de Roos

Omdat ik geen 19 ben, dan ook maar een berichtje:
    Mijn iMac G4 hoor ik niet. Nu ja soms een beetje, maar zeker niet opvallend.
    Pas als ik de sluimer aanzet (of de Mac uit) blijkt dat er geluid was van de fans.
    Als zoiets irritant is, is dat dus irritant.
    Maar als je er geen last van hebt niet.

Overigens vraag ik mij nog steeds af waarom een iMac G3 zonder fans kan werken en waarom er ook Mac’s zijn (eMac en de windtunnel) die veel herrie maken.
    Ik ben nog steeds van mening dat (behalve een slimme electronica) er te weinig aandacht is voor een goede en geruisloze koeling.
    :apple:

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.