5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    bigmouth

Geluidskwaliteit (zang) Itunes op de Powerbook

Ik heb al mijn cd’s op m’n powerbook g4-500 titanium gezet in Itunes, die vervolgens weer is aangesloten op een versterker. Scheelt een hoop ruimte en zoeken naar die juiste cd in de kast:)
    Het begint me echter op te vallen dat de zangpartijen van veel cd’s worden overheerst door de muziek. Ook met cd’s die ik afspeel op de Powerbook is dit zo.
    Als ik vervolgens een ouwe windows laptop diezelfde cd of mp3 laat afspelen in Itunes, klinkt het wel als het moet klinken, zangpartijen en muziek in balans.
    Op beide laptops staat de EQ uit en alles verder op neutraal.
    Staat de Powerbook g4-500 bekend om de mindere geluidskwaliteit, of kan het ergens anders aan liggen? Ik wil namelijk toch wel bij de powerbook blijven in plaats van zo’n lelijke zwarte windowsbak in mn kast:p

Bijdrager
    Pieterr

Welke iTunes versie gebruik je?
    Met welke codec heb je de audio geencodeerd (AAC, MP3) en met welke bitrate?
    Heb je al eens een alternatieve audio player geprobeerd om te horen of dat uitmaakt?
    (In jouw geval zou je bv Audion eens kunnen proberen.)

Bijdrager
    bigmouth

Ik heb Itunes 8.0(35) er op draaien. Het formaat is Mp3 in 320kbps.
    Zojuist Audion geprobeerd, maar dit geeft het zelfde resultaat.

Ik begin dus toch te vermoeden dat het toch aan de Powerbook zelf ligt gek genoeg :sick:

Ik gebruik wel de koptelefoon-uitgang. Zijn er nog andere opties? Via USB oid.?

Bijdrager
    MouseMighty

Een Airport Express misschien? Die sluit je aan op je versterker (mini-jack naar tulp) en vanuit iTunes stream je dan draadloos naar je Airport Express (dus naar je versterker). Werkt hier perfect. Ik denk niet dat je PowerBook een audio uit heeft (anders dan de koptelefoon uitgang).

Bijdrager
    bigmouth

Hmm ik vraag me af of de kwaliteit er beter van wordt via Express.
    Ik heb wel een apparaatje gevonden van Griffin, genaamd Imic. Ik denk dat ik dat eerst eens ga proberen…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.