4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Walkingfingers

geluidskrant

Wij zijn bezig met de produktie van een krant. Deze krant dient ook in gesproken vorm te worden uitgegeven voor blinden/slechtzienden.
    Het inspreken van de tekst dient wel op een professionele manier te gebeuren.
    Iemand hier ervaring mee? Hoe voorzie je de CD-hoes braille?
    Graag wat tips en/of leveranciers die dit kunnen realiseren.

Vast dank.

Bijdrager
    iJoost

Maak er een podcast van. Hardstikke professioneel. En ruime mogelijkheden.

Bijdrager
    greatpetie83

wat zijn je ideeen met dit project en wat wil je ermee bereiken? Mijn vader is namelijk blind en heeft veel ervaring met media. Ben je al bij je doelgroep te rade gegaan, want er zijn al veel ontwikkelingen op dit gebied. En anders kan ik wel aan wat contacten voor je komen via mijn vader.

Bijdrager
    Walkingfingers

Het gaat over een krant welke zo-ie-zo uitgegeven moet worden. Een klein deel van de doelgroep is visueel gehandicapt. Ook dat deel van de doelgroep willen we bereiken cq in staat stellen de inhoud van die krant. Dat kan middels een softwarematige spraaksyntesizer waarmee gesurft kan worden of een brailleregel welke tekst omzet in braille.
    Voor diegene die dit niet kunnen/hebben is een gesproken versie van de krant op CD een optie.

Neemt niet weg dat als je contacten hebt die van dit soort techieken weten ik me aanbovelen houd.
    Desnoods even via een persoonlijk bericht.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.