15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Geluidsinvoer op een nieuwe MacBook Pro

Mijn nieuwe laptop heeft geen audio ingang. (de oude wel)

Hoe kan ik muziek overzetten van mijn oude platenspeler een B&O 4002 gekoppeld aan mijn stereo-installatie? Bij mijn oude MacBook kon ik dat via een jackstekker. Maar de MacBook 2015 voorziet deze optie niet.

Bijdrager
    penseel

Bijdrager
    nnsa

Dat zal dan moeten gebeuren via een DAC > Digitaal – Analoog converter, die via USB op de Mac wordt aangesloten.

Bijvoorbeeld zoiets:

https://www.bax-shop.nl/externe-audio-interface/behringer-uca222-usb-interface?gclid=EAIaIQobChMIx6Te-8ny3gIV5hXTCh0kxgAqEAQYAiABEgKEWPD_BwE

Bijdrager
    wensink

Je kunt ook zo’n kabeltje kopen:

https://www.startech.com/eu/Cables/Audio-Video/Audio-Cables/35mm-4-Position-to-2x-3-Position-35mm-Headset-Adapter-Male-to-Female~MUYHSMFF

Dan kun je gewoon de audiojack van je MacBook gebruiken als input. De kwaliteit is waarschijnlijk wel een stuk minder dan wat nnsa en penseel voorstellen en ook mono. Ik zou dus voor de optie van nnsa gaan als je een beetje kwaliteit wil.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

<p class=”cite”>wensink op 26 november 2018 om 21:05</p>
    Je kunt ook zo’n kabeltje kopen:

https://www.startech.com/eu/Cables/Audio-Video/Audio-Cables/35mm-4-Position-to-2x-3-Position-35mm-Headset-Adapter-Male-to-Female~MUYHSMFF

Dan kun je gewoon de audiojack van je MacBook gebruiken als input. De kwaliteit is waarschijnlijk wel een stuk minder dan wat nnsa en penseel voorstellen en ook mono. Ik zou dus voor de optie van nnsa gaan als je een beetje kwaliteit wil.

Dat kon ik met mijn MacBook 2007 maar niet met mijn MacBook Pro 2015. Deze heeft geen poort voor geluidsinvoer.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Bedankt voor de tips penseel en nnsa.

Bijdrager
    wensink

Dat kon ik met mijn MacBook 2007 maar niet met mijn MacBook Pro 2015. Deze heeft geen poort voor geluidsinvoer.

De headphone jack van je nieuwe MacBook functioneert ook als audio ingang, mits je de juiste kabel gebruikt.

De Apple oordopjes geven ook microfoon geluid door aan je MacBook. Met dat verloopje uit dat linkje kun je ook een externe jack als input gebruiken.

Maar nogmaals, dat is minder goed dan een audio interface.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Dank u Wensink.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

<p class=”cite”>nnsa op 26 november 2018 om 18:27</p>
    Dat zal dan moeten gebeuren via een DAC > Digitaal – Analoog converter, die via USB op de Mac wordt aangesloten.

Bijvoorbeeld zoiets:

https://www.bax-shop.nl/externe-audio-interface/behringer-uca222-usb-interface?gclid=EAIaIQobChMIx6Te-8ny3gIV5hXTCh0kxgAqEAQYAiABEgKEWPD_BwE

Dat ziet er interessant uit. 😎 Er is zelfs software bijgeleverd voor MacOS. Weet iemand of die nog compatibel is met High Sierra en Mojave?

Ik merk dat ik mijn Quicktime Pro niet meer kan registreren. 😞

Bijdrager
    wensink

Als je op wil nemen kun je het best gewoon Garageband gebruiken.

Bijdrager
    nnsa

Je kunt dat DAC-kastje zonder software gebruiken, werkt via usb (ingebouwde drivers).

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik heb die Behringer UCA222 USB-interface gekocht in Duitsland bij Amazon. Voor 19 EUR een zacht prijsje. En ik zie dat ik mijn Quicktime Pro toch heb kunnen activeren. (Het is wel niet meer te koop bij Apple maar ik heb het vroeger gekocht en het serienummer werkt gelukkig nog). Weet iemand of Quicktime Pro ook werkt onder Mojave? (ik heb nog High Sierra)

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

UPDATE:

Ik heb zelf op een andere website gevonden dat Quicktime Pro zou compatibel zijn met Mojave en heb Mojave gisteren geïnstalleerd.

https://discussions.apple.com/thread/8623449

Helaas kan ik niet opnemen met Quicktime Pro. Nochtans zie ik bij geluidsinvoer USB Audio CODEC staan in het geluidspaneel van de systeemvoorkeuren en wordt daar het inkomende geluid afgespeeld. Maar Quicktime Pro weigert te werken met de Behringer. 😒

Bijdrager
    nnsa

Vraag-1: Brandt het rode lampje, als je de Behringer USB Audio interface aansluit op de usb poort van je Mac ?

Op het moment dat je de QuickTime Player 10.5 opent en kiest voor nieuwe Audio opname, dan staat bij mij de USB Audio Codec er netjes bij.

Uiteraard zijn er meerdere opname apps die met de Behringer werken, waaronder Amadeus Pro.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 3 dagen geleden door  nnsa.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

behringer 1

Dat zie ik, ondanks het feit dat in het geluidspaneel het signaal zichtbaar is.

Het rode lichtje op het toestel brandt.

UPDATE:

ik moest bij Privacy en Security Quicktime toegang geven. Nu werkt het.

Bedankt. Ik heb nog één vraagje: bestaat er een manier om het inkomend signaal wat te versterken? (Hij geraakt tot 8/10)

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 3 dagen geleden door  Mac Hammer Fan.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.