6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Geluidsinstellingen wijzigen voortdurend

Sedert de update naar macOsX 10.6.6 heb ik iets eigenaardigs. Vaak heb ik geen geluid. Bij het openen van het regelpaneel geluid in de systeemvoorkeuren stel ik vast dat de output op CD Spin doctor staat in plaats van de interne speakers.
    Ik selecteer de built-in interne speakers en heb weer een tijdje geluid maar als ik Toast Titanium gebruik verspringt de instelling weer en heb ik geen geluid meer.
    Ik moet het om de haverklap herzetten.
    Weet iemand raad?
    TIA
    :slant:

Moderator
    unSOUND

Ik vermoed dat de audio kext van CD spin doctor eerst compatible met 10.6.6 gemaakt moet worden…

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Heb even gekeken in system>library>extensions maar kan die kext niet vinden. Anders was hij voorlopig buitengezwierd.

Moderator
    unSOUND

Het ontbreken van die kext is natuurlijk ook een verklaring dat hij die uitgang niet pakt. Maar op de Apple Discussion Lists stond er iets over dat hij soms niet geladen werd…

Staat hij ook niet in één van de andere libraries ?

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik zal eens verder op zoek gaan. Ik heb ontdekt dat het iedere keer gebeurt bij herstarten van de computer en niet bij openen van Toast Titanium.

Moderator
    unSOUND

Maar bij het opstarten wordt die kext al geladen, dus dat het op dat moment fout gaat is logisch als er iets mis is met die kext.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.