6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    KingAchille

geluidscontrole in iDVD

Gegroet,
    ik heb een proefdvd gemaakt van mijn iDVD project. Maar ik ben toch nog op enkele problemen gestoten…

– Nadat ik deze had getest in een dvd-speler ontdekte ik dat het beeld heel schokkerig ging. Kan dit te maken hebben met het feit dat een 16:9 project gespeeld wordt door de DVD-speler als een 4:3?
    – Ook merkte ik dat het geluid van de menu’s niet overal gelijk was. Kan je dit dmv iets op een gelijke sterkte krijgen? Ik weet dat er in iTunes wél zo een optie aanwezig is, geldt dit ook voor iDVD?

Mvg,

Bijdrager
    Turbanus

:? Zullen we deze maar in Videobewerking plaatsen?

Waarschijnlijk staat je basisprojekt al op ntsc en niet op PAL. Voordat je ergens mee begint moet je in de prefs van elk programma dit standaard op PAL ofwel 4 : 3 zetten.

Bijdrager
    KingAchille

Oei sorry, waar had ik hem bijgezet?
    Maar ondertussen is het probleem al opgelost. Je moest gewoon het menuvolume gelijk schuiven…
    Mvg,

Bijdrager
    KingAchille

Een bijvraagje, kan je iDVD-projecten importeren in andere iDVD-projecten? Want mij is het nog niet gelukt….
    Ik heb met iMovie hoofdstukken gemaakt en telkens wanneer ik het project exporteer, zijn deze hoofdstukken verdwenen. Wat doe ik fout?
    Mvg,

Bijdrager
    Turbanus

Daar is hier ook al eens iets over geschreven een paar weken geleden….. even rondkijken of zoeken op “hoofdstukken”

Moderator
    unSOUND

Hoofdstuk-markeringen worden alleen meegenomen als je direct exporteert naar iDVD, niet als je exporteert naar een QuickTime film. Om een QuickTime film te voorzien van hoofdstukken heb je het programma Metadata Hootenanny nodig.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.