23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    thrillseeka

Geluids Probleem met DVD branden

Hey mensen,
    Ik heb een probleem met een dvd die ik wil branden, op mun iMac doet het .AVI bestand het gewoon perfect maar zodra ik hem op DVD zet zit er geen geluid bij.
    Ik heb hem gebrand met Toast Titanium 7.1.
    Weet misschien iemand waar dit aan zou kunnen liggen ?

Maybe this helps : 300.DVDSCR.XViD (dit is de bestandsnaam van de film.)

Ik denk zelf dat het ligt aan het feit dat het een XVID is die ik op DVD heb gezet, maar ik kan het fout hebben want ik heb niet echt verstand van DVD´s branden.

Bij voorbaad dank.

Geblokkeerd
    Anoniem

Da’s wel om hulp vragen bij het op DVD zetten van illegale downloads eh;)
    Maar stél dat het een legale download is, dan kan ik je ’t volgende vertellen, hehe;

Niet alle DVD-spelers kunnen omgaan met AVI-bestanden. Wat je wel kunt proberen
    is de avi te converteren, en daarna door Toast als een video-DVD laten branden:)

Bijdrager
    thrillseeka
    ”joram”

Da’s wel om hulp vragen bij het op DVD zetten van illegale downloads eh;)
    Maar stél dat het een legale download is, dan kan ik je ’t volgende vertellen, hehe;

Niet alle DVD-spelers kunnen omgaan met AVI-bestanden. Wat je wel kunt proberen
    is de avi te converteren, en daarna door Toast als een video-DVD laten branden:)

2 Vragen : Welk programma kan ik daar het best voor gebruiken ?
    En naar welk formaat moet ik hem dan converteren ?

Alvast bedankt.

Geblokkeerd
    Anoniem

FFmpegx, Quicktime Pro, Handbrake (dacht ik), Google;)

Omzetten naar (dacht ik);
    MPEG. Je zou daarvoor eigenlijk de handleiding/guide even moeten lezen
    van Toast. Daar staat het netjes omschreven namelijk.

Bijdrager
    thrillseeka
    ”joram”

FFmpegx, Quicktime Pro, Handbrake (dacht ik), Google;)

Omzetten naar (dacht ik);
    MPEG. Je zou daarvoor eigenlijk de handleiding/guide even moeten lezen
    van Toast. Daar staat het netjes omschreven namelijk.

Thnx !

Bijdrager
    nookie

Heb je in toast ”DVD video” geselecteerd en dan je bestand erin gesleept. Zo ja, laat dan maar.

Is ie wel gaan converteren?? Moet lang geduurd hebben zowieso, of is hij meteen gaan branden. Als dat laatste het geval is, dan is ie niet geconverteerd.

Moderator
    unSOUND
    ”thrillseeka”

op mun iMac doet het .AVI bestand het gewoon perfect .

( mun iMac ? )

Met welk programma bekijk je die AVI bestanden ? Als QuickTime het namelijk niet kan spelen, kan Toast het niet branden… zo simpel is het.

Bijdrager
    nookie

Werkt toast met dezelfde codecs als de codecs die je extra geinstalleerd hebt voor quicktime?

Moderator
    unSOUND

Bijna elk programma wat met video werkt gebruikt daar stiekem gewoon QuickTime voor… Dus wat QuickTime kan verwerken, kunnen al die andere programma’s dus ook. En ja, dat geldt ook voor alle extra codecs die QuickTime gebruikt.

( Daarom roep ik al 5 jaar dat men niet uit gemakzucht moet overgaan op VLC of Mplayer bij de eerste de beste AVI die niet gelijk speelt… want vroeg of laat kom je dit soort problemen tegen )

Bijdrager
    nookie

Ja dat klopt, ik heb zelf alle codecs inderdaad.

Maar goed, VLC heeft wel zijn voordelen tov quicktime, wat betreft het bekijken van films met bijgeleverde .srt. In quicktime kost het een bewerking om de ondertitel erin te zetten, VLC speelt het direct af. Tussendoor kan je ook met 4 knopjes je ondertitel en/of audio bijwerken als deze niet goed loopt. Dus ik kies toch vrijwel altijd voor VLC.

Moderator
    unSOUND

Da’s dus allemaal heel leuk en aardig, maar men vergeet dus wel vaak dat je dan dit soort problemen krijgt. Installeer je echter de QuickTime plugins, werken al die vreemde formaten ook in iMovie, iDVD, Toast, en nog veel meer andere programma’s.

Daarom ben ik er dus geen voorstander van om in elk topic over AVI bestanden alleen maar te roepen dat men VLC moet gebruiken, want daarmee los je het eventjes op, totdat men meer wil gaan doen dan alleen kijken.

Bijdrager
    Joffry

Toch is het heel vervelend, dat ik ondanks alle plugins een AVI film met AC3 in QuickTime Pro niet kan afspelen (althans niet met geluid) en in VLC perfect.

Moderator
    unSOUND

Dat heeft vooral te maken met het feit dat er 3 of 4 verschillende AC3 plugins zijn, en geen van allen werken ze bij alle films, je zult dus af en toe moeten dokteren om het te laten werken. AC3 is wat ondersteuning betreft een zorgenkindje, niemand wil het project afmaken, en om de zoveel tijd neemt iemand anders het project dus over…

En zoals ik 100 keer eerder gezegd heb: Je bent uiteraard vrij om VLC ( of nog liever, Mplayer ) te gebruiken, maar installeer OOK DAN toch die QuickTime plugins, want ook al gebruik je QuickTime niet voor het afspelen van films, je geeft iMovie, iDVD, Toast en vele andere programma’s er ook meer mogelijkheden mee.

Bijdrager
    Joffry

@Unsound: weet je die AC3 plugins toevallig uit je hoofd ? Of kan je me zeggen waar ik die kan vinden, want ik kom er niet uit.

Moderator
    unSOUND

Je hebt de gewone AC3 plugin uit 2002, toen kwamen er nog een paar uit,

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/22994 ( 2004 )
    http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/27300 ( 2006 )

Die uit 2005 en uit 2006 zitten in het pakket wat ik op mijn website heb staan, omdat die nog het meest stabiel waren… ( de link “server 2” is een link naar de nieuwste versie )

De Perian plugin heb je ook niks aan, omdat deze alleen afspeelmogelijkheden heeft, en niet de mogelijkheid heeft om het materiaal te exporteren naar iets anders… Maar Perian heeft wel meer nadelen, waarom ik hem dus ook bewust niet in het pakket heb gedaan.

Bijdrager
    Joffry

Bedankt ! De plugins opnieuw ingebracht en het werkt.

Slechts 1 film blijft hardnekkig weigeren, maar dat zal wel aan de film liggen.

Moderator
    unSOUND

Heeft die ook AC3 audio ?

Bijdrager
    Joffry

Ja, inderdaad. Ik begrijp daar ook niets van.

Moderator
    unSOUND

Is het een grote film ? Anders kan ik er wel even naar kijken…

Bijdrager
    Joffry

Bedankt voor je vriendelijke aanbod, maar de film is nogal groot, n.l. zo’n 700MB

Edit: Op de site van TRAC terecht gekomen en de A52Codec gedownload en geïnstalleerd. Deze codec ‘did the trick’.

http://trac.cod3r.com/a52codec/

Bijdrager
    Joffry

Kijk nog even naar de ‘edit’ van m’n laatste post.

Moderator
    unSOUND

Dat is als het goed is gewoon dezelfde als waar ik op de vorige pagina naar verwees…

Bijdrager
    Joffry

Misschien iets nieuwer ? Of misschien heb deze codec niet goed ‘geplaatst’ ?
    In ieder geval bedankt voor alle moeite.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.