7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Mango NL

Geluids kwaliteit nano vs. video

Ik wou een 4g iPod kopen maar ik heb nu toch besloten om een nieuwe te gaan kopen,
    Wat ik me nou afvroeg is of er een verschil zit in de geluids kwaliteit van de iPod nano (8Gb) en de iPod video (30Gb)?
    Met de standaart oordopjes natuurlijk.

Bijdrager
    macses

ik heb wel eens op een forum gehoord dat iemand liever een flash-based MP3 speler had omdat hij het geluid beter vond (bij de harde schijf variant hoorde hij wat ruis ofzo). Ik heb een iPod mini (harde schijf dus) en een iPod nano (flash) en ik hoor geen verschil…

Moderator
    unSOUND
    ”macses”

ik heb wel eens op een forum gehoord dat iemand liever een flash-based MP3 speler had omdat hij het geluid beter vond (bij de harde schijf variant hoorde hij wat ruis ofzo).

Zo zat het niet helemaal. Er zijn koptelefoontjes waarvan de plug een klein stukje ( ongeveer een millimeter ) langer is dan de standaard plug. Daardoor komt de plug net te dichtbij de schijf en de andere elektronica, met dus een storend geluid als gevolg. Heb je echter oordopjes met een normale plug zou dit geen probleem moeten zijn.

Bijdrager
    brelsnok

Ik heb een nano, die gebruik ik in het cafe om muziek te draaien. (via ipodDock) En ik ben niet altijd tevreden over het geluid.
    Mijn collega’s met iPod videos hebben meestal een beter geluid, veel meer detail en veel beter te onderscheiden van het rumoer in de kroeg. Het kan natuurlijk nog aan andere factoren liggen (mp3/aac kwaliteit).
    Over het geluid over mijn koptelefoon heb ik niets te klagen.

J.

Bijdrager
    Gene

Ik ben tevreden met het geluid dat uit mijn Nano 2 GB komt, ik gebruik Sony MDR-ED21 oordopjes en sla mijn muziek in WAV op, dus 1:1 van de cd.

Bijdrager
    Ispank

@ brelsnok…. het kan ook aan je ipoddock liggen natuurlijk en de kabels van dit dock naar je audiosysteem en dan ook nog eens aan je versterker en andere apperatuur van je audiosysteem

Bijdrager
    brelsnok

Ja klopt, maar in dit specifieke geval gebruiken we allemaal dezelfde installatie (incl. iPodDock)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.