One More Thing » Community » Forum » Mac Software » macOS » Geluiden veranderen ( in bijvoorbeeld whatsapp )

Geluiden veranderen ( in bijvoorbeeld whatsapp )

Profielfoto van Mark

Mark op 16 juli 2017 #

Hallo,

Om de zoveel tijd komt deze vraag bij mij naar boven drijven en nu ga ik jullie toch eens om hulp vragen! Op dit moment gelden mijn vragen vooral voor whatsapp (niet de web variant maar de download/app variant op osx) maar dit kan natuurlijk ook gelden voor andere apps.

1. Hoe kan ik het meldings geluid veranderen (het liefst dat ik zelf een bestandje kan importeren zodat ik bijv een wat “zachter” geluidje kan afsprelen wanneer ik en melding krijg).

2. Is er een manier (mogelijk een app/programma oid) waarmee ik zelf kan bepalen hoe hard het geluid bij elk programma wordt afgespeeld.

alvast bedankt voor het lezen en mocht er iets niet duidelijk zijn stel je vraag dan gerust!

groet,

Mark

Profielfoto van Jakko Westerbeke

Jakko Westerbeke op 17 juli 2017 #

Ik heb het vermoeden dat de enige manier om dit te doen, zal zijn om het geluidsbestand in het programma zelf te vervangen door een ander. Om dit te doen moet je in de Finder rechtsklikken op het icoontje van het programma in de map Programma’s, en dan kiezen voor „Toon pakketinhoud” in het menu. De inhoud van het Findervenster zal veranderen, met als het goed is alleen een map Contents. Open die en ga erin dan naar de map Resources, waarin je als het goed is alle geluiden (en andere bestanden, zoals afbeeldingen) zult kunnen vinden die het programma gebruikt. Vind je ze niet, kijk dan in de map nl.lproj (of Dutch.lproj) of ze daar staan.

Wat je dan kunt doen, is de betreffende geluidsbestanden van een andere naam voorzien (bijvoorbeeld door er „-origineel” aan toe te voegen), en dan een ander geluidsbestand ervoor in de plaats zetten onder de originele naam. Doe dit terwijl het programma niet actief is — dus stop het eerst met ⌘Q voordat je hieraan begint — en als het goed is zouden de geluiden veranderd moeten zijn wanneer je het programma opnieuw start.

Je kunt de originele geluiden weer terugkrijgen door je eigen geluidsbestanden weer weg te doen en de namen van de originelen te herstellen. Ook is de kans heel groot dat je automatisch de originele geluiden terugkrijgt wanneer het programma ge-update wordt.

Over dit topic

Gestart op 16 juli 2017 door Mark

Laatste reactie door Jakko Westerbeke

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?