6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    zambeezi

Geluid/audio kwaliteit Macbook Pro bij Skype gebruik

Mijn echtgenote gebruikt Skype om naar haar familie in Italie te bellen. Om die reden hebben we een Macbook Pro (MBP) gekocht opdat ze dit overal in huis kan doen (wireless)

We hebben veel klachten gehad van mensen die we bellen over de geluidskwaliteit. Deze is slecht. Het klinkt alsof we ver weg van de computer zitten en het volume hebben we gemerkt, gaat op en neer. We gebruiken de interne microfoon van de MBP.

We hebben ook geprobeerd met een externe (USB) microfoon, maar de kwaliteit wordt daarmee niet beter (ligt het dan aan de geluidskaart ipv aan de microfoon?). Dezelfde microfoon hebben we altijd gebruikt op een G4 en G5 en geeft daar perfect geluid tijdens het bellen.

Ik heb ook in Audio/Midi setting de kwaliteit van het input device (de interne microfoon) op 44.1khz gezet ipv de standaard 48.1khz omdat Skype misschien niet overweg kan met een hogere samplerate maar ook dat levert niks op.

Ook wireless versus bekabeld heben we geprobeerd, zonder merkbare verbetering.

Zijn er mensen met dezelfde ervaring, of beter, een oplossing voor het probleem?

Bijdrager
    Fraser

Heb onlangs een Skype telefoon aangeschaft, deze werkt beter dan alle voorgaande oortjes, microfoons e.d. (Zegt ook de tegenpartij!)
    Het is alleen wel zo bij Skype dat de geluidskwaliteit minder is als je tegelijkertijd ook aan het downloaden bent bijvoorbeeld…
    Je kunt ‘em bij Skype zelf aanschaffen, voor zo’n 35/40 euro.
    Het gaat om de Ipevo Free.1 Skype telefoon.

http://accessories.skype.com/item?SID=32a5d2ee8d0e2d6f9b6d99bb085df18321b:4550&sku=CDPU501

Ziet er nog Apple-verantwoord uit ook!
    En o ja, je moet wel ff de juiste software voor de Mac van de Ipevo site halen.
    http://www.ipevo.com/downloads.jsp

Succes!

Inactief
    Anoniem

Ik zou eerst proberen om het “wireless”-gedeelte als boosdoener uit te sluiten. Dus prik je laptop met een ethernetkabel rechtstreeks in je modem en kijk hoe de kwaliteit dan is.

Bijdrager
    flyinghigh

Misschien dat een andere versie van Skype een oplossing kan bieden? Wellicht is het een softwarematige fout in je Skype versie. Probeer de helpdesk van Skype. Verder is een stabiele snelle draadloze verbinding wel noodzakelijk voor heldere conversaties via Skype.

Ik merk zelf ook weleens dat de veerbinding slechter is. Een andere keer is dat weer prima. Misschien drukte op de Skype servers?

De beste resultaten krijg je toch met een headset/microfoon. Als ik het microfoontje in mijn ibook g4 gebruik gaat het geluid ook vaak rondzingen.

Succes

Bijdrager
    Spongebob

zou het niet te maken kunnen hebben met de metalen behuizing van de macbook pro in combinatie met de microfoon en de speakers die vlakbij elkaar zitten. Dit alles zorgt er voor dat er vaak een tsjirpend geluid te horen is. De enige oplossing om dit te voorkomen is gewoon een hoofdtelefoon aan te sluiten.

Bijdrager
    zambeezi

Bedankt voor alle reacties so far. Even mijn reactie:

– Met Lan kabel heb ik geprobeerd en is niet de oplossing, blijft slecht (daarmee zou het nu van een notebook ook meteen weg zijn)
    – Met hoofdtelefoon heb ik ook gedaan, dat is voor het rondzingen inderdaad beter, maar het probleem is niet het rondzingen maar het slechte signaal aan de kant van de ontvanger
    – Drukte op de Skype servers denk ik niet omdat ik met mijn G5 met externe USB microfoon (dezelfde die ik dus ook met de Macbook Pro heb getest) niet een dergelijk probleem heb

Ik kan me voorstellen dat de kwaliteit van de geluidskaart gewoon niet bijster goed is (immers zowel interne microfoon als usb microfoon leveren dezelfde slechte kwaliteit op) of dat de A/D convertor niet goed is (conversie van analoog naar digitaal) of natuurlijk dat de Skype versie voor Intel Macs niet helemaal geweldig is?

Overigens een skype telefoon met usb kabel vind ik een mooi idee maar daar had ik nou net de notebook voor…

Het geeft wel een beetje het kat in de zak gevoel eigenlijk, het heet toch Macbook Pro?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.