6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Zji

Geluid wegfilteren (invert)?

Ik heb een interview gedaan waar je door een radio op de achtergrond een nummer hoort. Bij de opnames dacht ik dat het niet echt zou storen, maar het is toch meer aanwezig dan ik dacht.

Nu herinner ik me dat ik vroeger wel eens een acapella van een nummer heb gemaakt door de instrumentale versie ‘inverted’ op een spoor onder de originele versie te plakken.

Nou vraag ik me af, haalt dat in dit geval ook iets uit?

Bijdrager
    sanius

Waarvoor probeer je het niet gewoon? Ik denk dat jouw methodes net zo goed zullen werken als andere suggesties…

Bijdrager
    Double_UK

Ja, het kan zijn dat je met een ‘inverted’ versie het geluid uit fase kan krijgen. Ik weet alleen niet wat het effect is. Misschien dat je stem dan juist verdwijnt.

Anders zou ik het gewoon proberen met een 31 band EQ (die zit in Logic) en dan kijken (luisteren) waar de radio zit en deze vervolgens zoveel mogelijk weghalen in die frequentieband.
    Ik ben wel bang dat het in het ‘midden’ zit waar ook je stem zit. Maar als het goed is heeft je stem een meer breder bereik en is de radio redelijk beperkt. Dus dan kan je je stem juist weer een beetje ‘boosten’ in de gebieden er omheen.

Proberen maar. Succes.

Bijdrager
    rogerpaolo

in theorie zou het in tegenfase zetten van dezelfde audio deze moeten verwijderen. de audio die je gaat gebruiken moet dan wel perfect in sync lopen met je opname. Ik zou het idd gewoon proberen, baat het niet…
    andere opties, eq, filters, zullen waarschijnlijk je opname net zo beinvloeden als de audio.
    dipping wil ook nog wel eens helpen; zet een noise gate op de frequenties van de stem van de spreker en speel met de settings zodat wanneer de persoon niet praat, de achtergrond wordt gedempt. dit haalt het achtergrondgeluid niet weg wanneer de persoon spreekt maar toch heeft dit vaak een focussend effect, en dat is waar je naar zoekt bij een interview

Bijdrager
    mailmen

Het zelfde nummer uit fase er onder zetten heeft totaal geen zin. Dat werkt alleen als het exact hetzelfde is. Door de ruimte (galm) die er tussen zit, zal dat niet zo zijn. Het gaten wat RogerPaolo suggereert zou wel wat kunnen verbeteren.

Bijdrager
    Undaunted

En anders pak je de originele track en speel je die zachtjes af onder je interview alsof het zo hoort;)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.