6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    mjet

geluid weg in fcp

HELP!!!

Een aantal fragmenten in de timeline (in FCP) heeft geen geluid meer!! Het geluid staat er nog wel onder maar is niet hoorbaar. Toevallig bij 1 fragmentje die ertussen staat nog wel maar ik zie geen verschil tussen dit fragment en de andere… wat heb ik verkeerd gedaan en vooral: kan ik dit geluid nog terug krijgen?? ik kan de fragmenten nl niet opnieuw inladen…

grote dank voor de gouden tip!!

mariette

Bijdrager
    Frans

Per ongeluk een keer het ljntje van je volume-instelling naar beneden getrokken ? Staat het audio allemaal op hetzelfde spoor ? Zo niet, heb je dan niet de hele track uitgeschakeld (met icoontje dat voor de track staat, aan de linderkant)

Bijdrager
    mjet

niet lijntje naar beneden, niet het groene icoontje ingedruk en alles staat op 1 spoor. ik snap er niets van. vrees dat ik opnieuw moet gaan inladen…. dank je wel ieg.

Bijdrager
    Frans

Vreemd, wat gebeurt er als je op een geluidsgedeelte klikt en vervolgens op return, zodat geluid in je viewer wordt geladen. Zie je dan een waveform (grafiek van lijnen).
    In dat geval IS er geluid, maar is dat onhoorbaar en is er wat met je instellingen.

Bijdrager
    mjet

Als ik dat doe verschijnt er inderdaad geen ‘wave’ in de viewer maar in grijs de tekst ‘offline’. erg raar…

Bijdrager
    netfox

Hoezo kun je het niet nogmaals inladen? Is het een videobestand met geluid? Of slechts een geluidsspoor. Wat je kunt doen is – gezien het feit dat het materiaal ‘offline’ is – het materiaal in de ‘bin’ ‘reconnecten’. Dus nogmaals aangeven waar het desbetreffende materiaal te vinden is op je harddisk. Misschien heb je het per ongeluk een andere naam gegeven of verplaatst naar een andere map waardoor dit probleem is ontstaan.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.