30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 40)
  • Q:
    Bijdrager
    johnmiddelhoven

geluid via iTunes

Sinds enkele dagen is het geluid via iTunes niet om aan te horen; klinkt als uit een blikje terwijl de muziek niet te herkennen is.
    Iemand enig idee?
    PS, zelfde muziek via mediapayer is okay!

Bijdrager
    SunKeeper

Heb je je equalizer per ongeluk ingesteld?

Venster > Equalizer

Just a tip.:wink:

Bijdrager
    johnmiddelhoven

@sunkeeper,
    equalizer staat niet aan

Bijdrager
    SunKeeper

Veranderd het geluid als je die wel aanzet?

Bijdrager
    johnmiddelhoven

@SunKeeper,
    Totaal niet. Muziek of zang is zelfs niet te herkennen.

Bijdrager
    johnmiddelhoven

Kwam er niet verder mee, dus dacht ik, ik plaats een nieuwe met wat meer informatie.
    Ik vind dit echt een ramp; zo gauw ik mijn PC opstart, zet ik iTunes aan om mijn iPhone of iPod te synchroniseren en muziek te luisteren.
    Ik heb niets veranderd, ineens was er dit geluid.

Moderator
    unSOUND

Staat “Optimaliseer geluid” toevallig aan ?

Bijdrager
    johnmiddelhoven

Optimaliseer geluid stond uit; aangevinkt en verschillende posities tussen laag en hoog geprobeerd, maar geeft geen soelaas.

Bijdrager
    cids

Gebruik je een externe (USB of Firewire) geluidskaart of built-in audio?

Bijdrager
    johnmiddelhoven

Nee, vrijdadgochtend niets aan de hand, ’s avonds ellende!
    Niets handmatig veranderd zeg maar. Gewoon over en uit met de muziek.

Bijdrager
    johnmiddelhoven

Iemand nog suggesties mbt het erbarmelijke iTunes geluid?

Moderator
    Night

Het enige wat ik kan vinden op het wereldwijde web omtrend dit probleem is om in de Quicktime voorkeuren (dus niet de iTunes voorkeuren) de optie WavOut te selecteren bij Output.

Een andere suggestie die ik vond met betrekking tot dit probleem is om de iTunes preferences te verwijderen. Daarna moet iTunes opnieuw opgestart worden en krijg je de vraag of de disk afgezocht moet worden naar MP3’s. Hierop antwoord je met Nee. Daarna krijg je de vraag of of iTunes de zaak georganiseerd moet houden (of iets in die trend) en daarop moet met Ja geantwoord worden. Dan zou alles weer als vanouds moeten werken.

Laat maar weten welke tip voor jou heeft gewerkt (of niet).

Bijdrager
    Tomapple1

Hey, heb precies hetzelfde probleem, itunes geluid trekt op niets meer, zeer ontevreden :s miss eens itunes opnieuw installeren?

zal het vanavond eens proberen en eens posten of het helpt:)

Bijdrager
    Tomapple1

werkt niet :s iemand heeft me aangeraden de pram te resetten door tijdens het opstarten command, alt p & r tegelijk in te drukken, het werkt niet bij mij, misschien bij jou?:)

Bijdrager
    johnmiddelhoven

Lees nu net pas reacties. Ga er vanavond mee aan de gang; hoop echt dat het lukt. Bedankt zover!

Bijdrager
    johnmiddelhoven

@night
    Zonder al te dom over te komen….hoe verwijder ik de iTunes preferences?

Moderator
    unSOUND

Die staan in de Bibliotheek van de Thuismap. Daar moet je het bestand com.apple.iTunes.plist verwijderen ( terwijl iTunes niet draait ).

Bijdrager
    johnmiddelhoven

okay, ga ik proberen

Bijdrager
    johnmiddelhoven

Bibliotheek van de thuismap???…ben niet blond, maar heb echt geen idee waar ik dat moet zoeken

Bijdrager
    johnmiddelhoven

Als ik zoek naar >com.apple.iTunes.plist< wordt er niets gevonden

Moderator
    unSOUND

In de Thuismap staat een map genaamd Bibliotheek of Library. Daarin staat de map Preferences, en daarin staat dat bestand.

Onder Lion is die map overigens verstopt, om er dan te komen ga je naar de menubalk naar “Ga”, en druk je de ALT / Option toets in, dan verschijnt de Bibliotheek bij dat lijstje.

Bijdrager
    johnmiddelhoven

Nogmaals, waar kan ik die THUISMAP in hemelsnaam vinden????

Bijdrager
    rozina

Ik ben “gelukkig” niet de enige met dit probleem,en ook ik kan geen thuismap of wat dan ook vinden!:evil:

Bijdrager
    cids

Thuismap = je “home” directory, dus de folder met jouw (korte) naam, deze staat in de folder gebruikers (users)…

Bijdrager
    johnmiddelhoven

Ik wordt gek!
    Sinds twee weken klinkt mijn muziek via iTunes, alsof het door een scheerapparaat versterkt wordt.
    Nu is het de bedoeling dat ik de preferences uit mijn thuismap moet verwijderen. Thuismap, home directory, folder gebruikers….?
    Iemand die dit in Jip en Janneke-taal uit wil leggen?

Bijdrager
    lauwvdh

Oke, even proberen in jip en janneke taal..

Als je de map documenten in je dock hebt, klik je daar op, en klik je vervolgens op ‘open in finder’.
    Dan klik je in finder op jouw account naam (daar voor staat een icoontje van een huis), dat is je homedirectory. Vervolgens klik je op muziek, en dan zoek je in die map naar de map iTunes. In die map staat het bestand waar je naar op zoek bent!

Er zijn overigens meerdere manieren om in je homedirectory te komen, maar dit is even de makkelijkste denk ik!

Succes

Bijdrager
    rozina

:confused:

Bijdrager
    lauwvdh

okeeee… onderaan, waar al je icoontjes staan van je programma’s? Dat ding heeft je dock! Daar staat standaard ook rechts een map die documenten heet? Daar waar je documenten in staan..?!

Moderator
    unSOUND

Macintosh HD > Gebruikers > jouwnaam

Bijdrager
    johnmiddelhoven

Okay, ik begin nu te begrijpen waarom ik jullie niet begreep.
    Zoals ik in het begin al aangaf, werk ik met een windows PC. Ik gebruik iTunes voor syncr.van m’n iPhone en iPod en als jukebox die de hele dag aanstaat.
    …of heb ik nu iets verkeerds gezegd?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 40)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.