12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    nigelllv

Geluid via apple tv?

Misschien een domme vraag,

Maar ik zit te twijfelen om een atv te kopen.
    Als ik bijvb. een film wil kijken, die ik dan via me mac daar naar toe stream, waar komt het geluid dan uit? Uit de speakers van me mac, of uit de tv?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    stavos

Tijdens het streamen komt de audio in ieder geval niet uit je Mac, ongeacht of je de content vanaf je Mac naar de ATV stuurt, of vanaf de ATV oproept. Beeld en geluid blijven “bij elkaar”.
    Waar het geluid wel vandaan kan komen, ligt aan de rest van je opstelling/aansluitingen. Als je de ATV enkel met HDMI aansluit op je TV, dan komt het geluid daar ook uit. Maar er zit ook een digitale audio uitgang op de ATV, die je op bijvoorbeeld een versterker met boxen zou kunnen aansluiten.

Bijdrager
    madcat

Is het trouwens mogelijkom zowel geluid naar de apple tv als een airport express te sturen?
    Of om jet geluid zowel “lokaal” te houden en naar de appletv te sturen?

Bijdrager
    madcat

*dubbel*

Bijdrager
    MacAnarie

Dat ligt eraan. Vanuit iTunes kan dat met muziek wel. Daar kun je je uitgaande signaal naar alle Airplay-compatible geluidsbronnen sturen. Daaronder valt ook je Mac.

Bijdrager
    Novak

Beste,

Ik heb mijn Apple Tv via hdmi aangesloten op een versterker, is het mogelijk deze te laten spelen met 5.1 surround??

Mvg,
    Novak

Bijdrager
    JesperD

@Novak: Ja, dat is mogelijk. Ik heb precies hetzelfde thuis staan

Bijdrager
    Novak

@JesperD: hoe dan, als vragen mag?

Bijdrager
    JesperD

@Novak: Ik heb de Apple TV via HDMI aangesloten op mijn Denon 5.1 Receiver, en de receiver weer op de TV. Ik luister vaak muziek via Airplay en dat gaat fantastisch!

Bijdrager
    nigelllv

Kan je trouwens ook je iPad of iPhone synchroon weergeven op je mac?
    Of iets in die richting?

Bijdrager
    madcat
    MacAnarie op 02 januari 2013

Dat ligt eraan. Vanuit iTunes kan dat met muziek wel. Daar kun je je uitgaande signaal naar alle Airplay-compatible geluidsbronnen sturen. Daaronder valt ook je Mac.

Ik begrijp dat het via itunes mogeljik is om naar meerdere airport expressen muziek te streamen (maak daar ook al dankbaar gebruik van). Echter weet ik niet hoe het met de apple tv gaat.

Wordt er in dat geval dan beeld + geluid naar de appletv gestuurd plus enkel geluid naar de computer?
    En is het geluid in dat geval ook “in sync” ?

Bijdrager
    MacAnarie

In het geval van streaming vanuit iTunes wordt alleen een audio signaal gezonden. Feitelijk werkt streaming van iTunes naar AppleTV exact gelijk aan streamen naar een AE.

Om zowel audio als beeld te streamen dien je vanuit iTunes een film te streamen, of gebruik te maken van de AirPlay functie in OSX Mountain Lion, alleen beschikbaar op Mac’s vanaf 2011.

Of het signaal synchroon loopt is grotendeels afhankelijk van de snelheid en kwaliteit van de verbinding.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.