3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    prvk

geluid verplaatsen imovie

Ik vroeg mij af of je in Imovie geluid van een geimporteerde film kan verplaatsen en kan plaatsen bij een ander beeldfragment? Ik film regelmatig en heb regelmatig een stukje geluid bij een beeld dat ik zou willen kopieren en plakken bij een ander fragment.

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    MacbookTo

Als je je film op de tijdlijn gezet hebt, ga je op de desbetreffende scène staan waarvan je het geluid weg wilt halen. Je klikt er dan met je rechtermuisknop op en kiest voor: extraheer audio. Het geluid komt dan onder de scène te staan. Je denkt nu misschien dat je het geluid uit die scène verwijderd hebt maar dat is niet waar. Onderin links (bij iMovie 06) zie je dat microfoontje staan. Dat kun je weer op gemiddeld zetten en je hebt het geluid weer terug. Het ge-extraheerde geluid kun je onder een andere scène zetten. Zet het wel vast via Geavanceerd en dan kiezen voor vergrendel audiofragment bij afspeelkop.
    Soms heb je een scène die erg slecht is. Je kunt er dan een andere scène overheen plakken. Dan moet je kiezen bij Geavanceerd voor plak over bij afspeelkop.
    Dit alles dus in iMovie HD 06

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.