9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Machiavelli

geluid ventilator iMac G4 1Ghz 17″

Iedereen is altijd zo lovend over het (niet) geluid van het bolletje. Ik heb hem nu echter 6 maanden staan en ik vind toch dat hij veel meer geluid maakt dan mijn oude iMac DV 500. Is hier meer over bekend of heeft iemand dat zelfde “probleem”?

Bijdrager
    Walkingfingers

ik heb ’n iMac 15 1ghz en maakt ook redelijk geluid. Ik heb een rubberen matje op maat gesneden (een mooi strak rondje) en er onder gelegd. En dat scheelde aanmerkelijk, zeker als je iMac op een harde ondergrond staat.

Bijdrager
    bassbug
    ”mike”

ik heb ’n iMac 15 1ghz en maakt ook redelijk geluid. Ik heb een rubberen matje op maat gesneden (een mooi strak rondje) en er onder gelegd. En dat scheelde aanmerkelijk, zeker als je iMac op een harde ondergrond staat.

Zou je voor mij ook zo’n matje kunnen maken?

Bijdrager
    Walkingfingers

Hierbij offerte voor rubberen matje:

adm. kosten € 15,-
    verzendkosten € 12,50
    materiaalkosten € €15,-
    arbeidsloon € 35,-
    verpakkingskosten € 7,50

Condities:
    Betaling vooraf, levering tussen 2 en 52 weken na opdrachtbevestiging, prijswijzigingen voorbehouden!
    Eea gebaseerd op huidige kostenpijl van lonen en materialen, beperkte levenslange garantie, vraag naar de aanvullende voorwaarden!

Bijdrager
    Fuji

:D :D :D :D :D

Bijdrager
    Deskman

En nu de vraag: is het de ventilator of de HD?? Ik had een collega met een iMac 400 (zo’n aardbei). Zonder ventilator dus, maar met een zeer luidruchtige HD.

Bijdrager
    KP

als een matje helpt, denk ik dat het de hd is, de fan die in een imac g4 zit is veel te licht om het hele geval te laten trillen, een HD heeft veel meer massa…

btw, zo moeilijk is het toch niet om een matje te maken? gewoon een oude muismat ofzo zou het prima moeten doen, imac erop zetten om te testen, als het werkt met een pen omtrek tekenen en dan uitknippen?

Bijdrager
    Machiavelli

Goeie tip!!! Muismatje gebruikt en inderdaad moet ik toegeven dat hij stuk stiller is geworden, je moet er maar opkomen!!!
    Het HD geluid is echt minder en zeker acceptabel maar de ventilator maakt toch nog iets te veel lawaai!

Iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn? misschien stof ofzo?

Bijdrager
    Geedee
    ”MichielKarssen”

Flauwe kul. Met veel poeha ook geprobeerd. Helpt niks.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.