5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Woody

Geluid van videoclips bewerken

Voor mijn hobby als VJ had ik graag mogen vragen of iemand een programma kent waar ik het geluid kan bewerken (of vervangen) in videoclips.
    Ik heb een verzameling videoclips waarvan echter het geluid ondermaats is.(te stil opgenomen, live – performances, ruis…)
    Zo heb ik muziek-dvd’s met opnames uit te jaren 70. De bedoeling is om het geluidsspoor te vervangen door een audio-track uit mijn muziekverzameling.
    Onder Windows kan zoiets met Magix Videomaker, maar bestaat iets gelijkaardigs voor Mac?
    Mijn (legale) koop-videoclips staan op de Harde Schijf en bestaan hoofdzakeijk uit VOB en MPG4.

Bijdrager
    eiko

Imovie, final cut en ga zo maar door, maar ijgenlijk hoef je als vj helemaal geen geluid onder beeld te hebben, daar zorgd de dj al voor. Kijk ook eens naar vj software zo als deze

http://www.feedback.nl/vj/arkaos/grand-vj

Bijdrager
    chatsmit

En zelfs met Garageband kun je dit. Wel eerst je video’s met quicktime openen en opslaan.

Bijdrager
    Woody

Bedankt voor de reacties, maar

maar ijgenlijk hoef je als vj helemaal geen geluid onder beeld te hebben, daar zorgd de dj al voor

Dit is niet wat ik bedoel: ik mix de videoclips aan elkaar. (sound & vision)
    Ik wens enkel een programma waar ik het geluidsspoor van een videoclip kan vervangen door een kwalitatiever geluidsspoor.

Bijdrager
    chatsmit

Ja en Eiko en ik hebben gewoon een antwoord gegeven op je vraag, dus wat wil je nog weten dan?

– final cut (pro of express)
    – iMovie
    – Grageband
    Bij al deze programma’s:
    je sleept je video op een spoor, zet geluid uit van de video en sleept je audio track eronder

Desgewenst kun je knippen waar je wil, audio geluid van losse audiotrack nog bewerken, wat je wil.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.