13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    gutias45

Geluid van PC streamen naar iPhone via Bluetooth.

LET OP: dus niet van iPhone naar de PC.

Zo kan ik de iPhone als een soort van draadloos in-ear monitor systeem gebruiken op de PC.

Ik heb Airfoil al geprobeerd, maar daar zit een achterstand van het geluid in van 3 seconden. Ik heb nog geen PC programma kunnen vinden waarmee ik een vertraging in het geluid kan instellen. Op de iPhone zelf evenmin niet.

Gebruik W 8.1, dus daar moet de PC software wel op werken.

Bijdrager
    KarelWillem

Audreio

https://audre.io/

Dat is daar speciaal voor gemaakt volgens mij.

Bijdrager
    Brombeer

<p class=”cite”>gutias45 op 13 juni 2019 om 07:29</p>

Ik heb nog geen PC programma kunnen vinden waarmee ik een vertraging in het geluid kan instellen.

VLC? Al dan niet in dat chaotische voorkeuren-menu onder ‘alles weergeven’.

Bijdrager
    gutias45

Ik wil gewoon het algemene PC geluid naar de iPhone, geen specifiek programma.

Bijdrager
    gutias45

Ik heb van de eigenaar van Airfoil  meegekregen dat dit zo hoort, een vertraging van 2 seconden.

Kan ik dit ook niet gebruiken? Mpow Bluetooth Transmitter Receiver??

Het moet wel ruis, brom, zoem, getik en kraak vrij zijn.

Ik heb ook nog gedacht aan een In-Ear monitor systeem, maar dan wordt het wel een beetje vreemd en prijzig allemaal.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Maar ELKE Bluetooth headset kan dan toch?

[link verwijderd]

Of elke Bluetooth receiver (zoals die Mpow,) met je favoriete analoge gewone koptelefoon of oordopjes erin,

die staan er ook bij, zoals die Fiio clip of de Shanling M0 (dat zijn toppers)

of een goedkope BT clip van 3,-

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 2 dagen geleden door  Night. Reden: OMT is geen promotiemedium voor je eigen blog

Bijdrager
    KarelWillem

Is een goede koptelefoon met een draadje niet een stuk eenvoudiger (en beter)?

Wat is de reden dat het (blijkbaar) perse draadloos moet?

Ben je niet in de buurt van de PC als je het geluid moet beluisteren?

Bijdrager
    gutias45

Het is eigenlijk voor de TV, waar het geluid dan weer via een PC loopt als koptelefoon versterker.

Die achtelijke maloten van TP Vision hebben het zo gemaakt dat je met de TV afstandbediening het volume van de koptelefoon uitgang niet kan muten of regelen, de clowns!

Ik wil dus op de PC, liefs de SPDIF out naar bluetooth en dan ontvangen op een receiver op batterijtje. (nee niet helemaal draadloos, ik wil van de TV weg kunnen lopen) Ik heb zelf een koptelefoon in elkaar geknutselt van zo’n bouw gehoorbeschermer. Sluit zeer goed omgevingsgeluid af. Dempt enorm. Kan ik geen bluetooth van maken omdat dan de knoppen niet naar buiten krijg, en daar gaten voor boren heeft geen zin, want dan lekt ook het geluid erdoorheen, waardoor die niet meer afsluit.

Bijdrager
    gutias45

Nog even,

Ik heb het geluid nu lopen, TV S/PDIF out naar een geluidskaart op een PC. Analoog out.

Ik wil dit graag draadloos omzetten naar een bedrade koptelefoon met receiver.

Opties die ik heb.

1. Via In-Ear monitor systeem, maar eigenlijk veel te duur. Geen idee of het signaal storings vrij is, maar dat moet wel.

2. Bluetooth, problemen met latency en kwaliteits verlies. Niet geheel storingsvrij.

3. Wi-Fi, ook latency problemen maar geen kwaliteits verlies, zeer waarschijnlijk lossless, en storingsvrij.

Echte draadloze koptelefoon is geen optie, ruis, zoemt en sluit onvoldoende omgevingsgeluid af.

Afsluiting moet gelijk zijn aan:

Noise cancelling voldoet niet.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 1 dag geleden door  gutias45.

Bijdrager
    TheBigZ

Die achtelijke maloten van TP Vision hebben het zo gemaakt dat je met de TV afstandbediening het volume van de koptelefoon uitgang niet kan muten of regelen, de clowns!

Werkt dit niet gewoon op jouw TV?

There is a headphones volume setting in the TV menu, which is used to adjust the headphones volume independent of the volume control for the TV loudspeaker.

If the headphones volume is set to minimum, you will not be able to hear sound from the headphones.

To adjust the headphones volume, do the following:

– Press the [Home] button on the remote control to access the [Home] menu.

– Use the cursor buttons to select [Setup] and press the [OK] button to confirm.

– Press the cursor [Down] to select [Sound] and press the cursor [Right].

– Press the cursor [Down] to select [Headphone Volume] and press the cursor [Right].

– Press the cursor [Right] to adjust the headphones volume to suit your preferences.

– Once completed, press the [OK] button to confirm.

– Press the [Back] button to exit the menu.

When you have set the headphones volume to an audible level and there is still no sound from the headphones – try the headphones on another device.

Bijdrager
    gutias45

Ja dat weet ik maar is absoluut niet de bedoeling, wil direct geluid harder en zachter inclusief mute.

Bijdrager
    TheBigZ

Dus een draadloze koptelefoon met volume-controle (geen bluetooth, geen latency) voldoet niet voor jou?

Bijdrager
    gutias45

Nee, ruist/zoemt en sluit onvoldoende omgevingsgeluid af.

Ik moet dit hebben: 

En volume moet met afstandbediening kunnen, niet met onhandige knopjes op de koptelefoon zelf.

PS. Direct Sound koptelefoons zijn ook bagger, sluiten niet goed af.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week geleden door  gutias45.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.