11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    eleganz

Geluid van Ipod

Ik heb mijn ipod iets van een week,
    de luidheid ervan is gewoon compleet belachelijk,
    ik ben als beroep tuinier en heb heel veel dat er autos en mensen passeren.
    Aangezien ik een audiobooker ben wil ik me kunnen concenteren zonder storende mensen rond mij te hebben die liggen te mekken over de bond tegen elkaar.
    Anyhow, ligt het aan mijn ipod of ondervinden jullie hetzelfde probleem ?
    het ligt niet aan de ipod oortjes, die zijn stukken luider dan normale.
    Het ligt ook niet aan de max instellingen van de luidheid die staan voluit.
    Ik kan geen koptelefoon gebruiken omdat mijn baas dat “onpassend” vind.
    Iemand enig advies ?
    Bestaan er oortjes met amplifiers in ? :P

Dank u

Bijdrager
    BartjeGossen

Je kan in iTunes het volume van je songs nog enigszins oppompen via het infoscherm van elk liedje / een aantal liedjes tegelijk en de geluidscontrole van je iPod uitschakelen. Wellicht ook met de equilizer wat aanpassen…

Succes!!

Bijdrager
    Niels_D

het is misschien handig als je erbij vermeldt welke oortjes je dan wel hebt (aangezien je zegt dat het niet de normale zijn)

In-ear oordopjes zijn misschien een oplossing. Deze reduceren het omgevingsgeluid doordat ze het oorkanaal afsluiten. Je zou dan minder last moeten hebben van langsrijdend verkeer en pratende mensen om je heen. Bijkomend voordeel is dat deze oordopje, omdat ze praktisch in je oor zitten, amper opvallen.

Verder zou ik je willen waarschuwen voor mogelijke gehoorbeschadigingen door het langdurig luisteren naar hard geluid. Het fijt dat het geluid van je oordopjes amper boven het omgevingsgeluid uitkomen zegt namelijk niet dat de iPod niet hard staat. Dus pas op.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb een iPod G4 en heb geen problemen met het geluid. Heb hem ook zelden voluit staan.

Moet wel zeggen dat de Apple-dopjes in mijn oren veel geluid verloren laten gaan.
    Met andere oordopjes of een hoofdtelefoon is het echter meer dan ludi genoeg.

Misschien eens een keer naar de oorarts om een meting te laten doen?

Als jij met dopjes in je oor het omgevingsgeluid wilt gaan afsluiten ben je héél verkeerd bezig.

Bijdrager
    Mendoza

het kan natuurlijk ook zijn dat je al een gehoorbeschadiging hebt . . . . :innocent:

Bijdrager
    Nihilist

Probeer GoPod ‘s; dat haalt de volumebeperking op Europese iPods weg. Ik merk dat het bij mij aardig wat scheelt.

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”KarelWillem”

Ik heb een iPod G4…

Moet het niet een iPod 4Gb zijn? In ieder geval staat er bovenaan in dit forum een sticky met vele programma’s voor zowel mac als PC om de geluidslimiet op te heffen.

Bijdrager
    eleganz

Ik ga zeker gopod proberen,
    Ik heb geen gehorbeschadeging ( nog niet )
    Ik heb gewoon problemen met me op 1 ding te concentreren, dat zijnde het luidste geluid.
    in beter woorden, als ik naar een audiobook luister en en rijd een auto voorbij, wel,
    dan mag ik terugspoelen

Moderator
    unSOUND

En deze vraag staat uiteraard ook gewoon in de F.A.Q.

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=880761#880761

Bijdrager
    MNM

Bor het klopt dat karel willem Ipod 4G schreef, hier wordt namelijk een Ipod van de 4e generatie bedoeld en niet een ipod (mini of nano) van 4GB

Bijdrager
    Marius1976

Zie FAQ link van UnSound.

En -uiteraard ten overvloede- oo van mijn kant de waarschuwing: pas toch op met je oren. Je bent natuurlijk vrij in je doen en laten… maar wees wel zuinig.

Groet,
    Marius

p.s. vanwege de aanwezige FAQ gaat deze nu op slot.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.