16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    TheDutch90sKid

geluid van iMac naar TV

hallo,

Ik heb gister 2 kabels gekocht.

1 kabel (mini-dvi naar hdmi) dat werkt goed!
    Nu heb ik voor het geluid een jack naar tulp (rood/wit) gekocht. Deze heb ik in de component in gedaan, eerste 2 gaatjes!

Het beeld is dus prima (ookal mis ik boven de menu-balk en onder zo’n 6 mm van de Dock…
    Maar het geluid krijg ik niet aan de praat.

de kabels zitten er naar mijn idee goed in (foto)

tv: samsung LE32B530P7W

iemand enig idee? de tv instellingen heb ik ook al doorzocht, maar nergens een functie kunnen vinden voor de audio in stellingen… Heb alleen instellingen al: automatisch toonregeling, geluid: film, klasiek etc…

hoop dat iemand me kan helpen;)

Bijdrager
    Hansi2124

Welke iMac heb je precies met welk OS X?
    En heb je ook in Systeemvoorkeuren gekeken naar je geluidsinstellingen?

Bijdrager
    TheDutch90sKid

iMac 17″ 2006 intel core 2 duo met 10.7.4

Bijdrager
    Hansi2124
    Hansi2124 op 08 september 2012

En heb je ook in Systeemvoorkeuren gekeken naar je geluidsinstellingen?

Bijdrager
    TheDutch90sKid

ja, als ik de jack kabel erin doe, dan speelt hij de audio automatisch af via de kabel (met oordopjes ook getest, dus dat werkt gewoon…)

Bijdrager
    barto7

als je die plugjes insteekt bij de twee audio ingangen die bij component horen, dan hoor je het geluid als je je tv op component in zet… en dat is een andere ingang dan HDMI.
    Bij HDMI komt het geluid mee via de HDMI-kabel, maar dat kan jouw Apple niet, in DVI zit geen audio. Misschien is er een verloopkabel waarbij je DVI en audio kan samenvoegen naar HDMI, maar dat weet ik niet.

In modellen tot 2010 kwam er ook geen audio uit een displayport-aansluiting (een soort mini-HDMI). Daarna zou dat wel moeten werken.

Bijdrager
    Moriarty

Wellicht kun je de optische uitgang gebruiken dmv een toslink kabel.

Bijdrager
    TheDutch90sKid

ja, als ik de jack kabel erin doe, dan speelt hij de audio automatisch af via de kabel (met oordopjes ook getest, dus dat werkt gewoon…)

Bijdrager
    TheBigZ

Je hebt een minijack naar minijack kabel nodig.
    Die stop je in het gat “PC DVI AUDIO IN” en in je Mac.

De HDMI doe je in HDMI 1 (DVI) .

Bijdrager
    1984

Zoiets ziet dat eruit

Bijdrager
    TheBigZ

Die van 1984 moet je dus niet hebben (die heeft de TS al).

Bijdrager
    1984

Maar hoe zit het dan als je de mini jack erin stopt , met deze kabel kun je inderdaad niet in de voorkeuren kiezen, (geluid via Mac of TV)

Bijdrager
    TheBigZ

De TV merkt zelf dat er geen audio binnenkomt via de HDMI 1 ingang, en gebruikt dan de audio die via de minijack binnenkomt.

Bijdrager
    TheDutch90sKid

ik ga het ff proberen! heb die jack/jack kabel toevallig al!

Bijdrager
    TheDutch90sKid

TheBigZ had gelijk!

raar want zelfs bij een kabel site (neem aan dat ze dan verstand van zaken hebben) smeerde ze mij ook die aan. tevens in andere topics komt die ook aan bod aldoor… naja het is gelukt! bedankt!

Bijdrager
    TheBigZ

:thumbsup:

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.