5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    hamersvelt

Geluid van films zacht via Airplay

Ik heb net de update van de ATV gedaan, waarmee het mogelijk wordt om het geluid van films af te spelen via Airplay op je speakers.
    Alleen als ik dat doe, dan werkt het wel, maar ik moet mijn versterker op max zetten en dan klinkt het nog niet hard. Ik kan ook niet mijn tv aansluiten op mijn versterker, omdat ik daar geen optische en/of hdmi aansluiting op heb. Dus dit zou een mooie uitkomst zijn. Airplay heeft niet iets van volume, toch?

Bijdrager
    Vision1

bij instellingen > AirPlay kan je het geluid hard en zacht zetten.
    Je zal zien dat langs het geselecteerde AirPlay apparaat een klein blauw volume balkje staat. Ik weet alleen niet of je deze ziet zonder dat er geluid afgespeeld word. Ik had namelijk een track van iTunes opstaan.

Bijdrager
    hamersvelt

Bedankt voor je reactie, maar ik heb net zitten kijken, maar ik kan die instelling niet vinden. Ik moet op de ATV kijken toch?

Bijdrager
    Vision1

Ik heb het net even getest, en volgens mij heb ik een bug gevonden.
    Om het toch voor elkaar te krijgen moet je het volgende doen.

1 zet airplay aan en kies ook het airplay apparaat waarna je wil streamen. Als het goed is zie je nu nog geen blauwe volume balk.

2 Ga helemaal terug naar het hoofd menu en kies de radio app en zet daar een willkeurige radio zender aan. Het gaat erom dat er geluid gestreamd wordt op de achtergrond (nu nog zacht).

3 ga nu opnieuw naar instellingen >> airplay > nu zou je een blauwe volume balk achter het apparaat waarnaar je aan het streamen bent moeten zien, deze kan je met behulp van de apple remote harder en zachter zetten. Ik heb deze op max gezet.

Dit alles moet inderdaad op de apple tv uitgevoerd worden.

Bijdrager
    hamersvelt

Ja gevonden! Top, bedankt. Nu is het alleen jammer dat je niet met de remote van de ATV het geluid harder en zachter kan zetten… misschien bij een volgende update. Bedankt voor de tip.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.