6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    sanders1515

Geluid van een externe mic heel zacht in garageband

Ik wil een externe microfoon gebruiken om een radioprogramma op te nemen in garageband, alles werkt alleen is het geluid heel zacht.. dit heb ik al op max gezet in systeemvoorkeuren maar dit wil niet baten..

weet iemand hoe ik het geluid uit de mic harder op kan nemen?

groeten,
    Sander

Geblokkeerd
    Anoniem

– de inputlevel in GB zelf nakijken
    – de micro nakijken + gebruik je geen tussenstukjes e.d. die kwaliteit verminderen?
    – gooi er ev. een compressor + overdrive (spelen met gain en volume) overheen + pre-amp

Waarschijnlijk ligt het aan de micro of aan de kabel of de mini-jack, heb ik ook eens gehad.

Bijdrager
    sanders1515

ja het is niet de beste mic, ik heb er vamiddag een tussenstukje van grote jack naar kleine jack voor in mn macbook gekocht. deze heb ik echt nodig anders past het niet

Geblokkeerd
    Anoniem

Sluit ‘m eens aan op een stereo-installatie ofzo, om te testen wat ie daar doet.

Je kan ook de busingang van je computer testen, door er vb. een elektrische gitaar op aan te sluiten en te zien of je mac daarbij meer volume geeft. Indien ja, dan weet je dat het wsl aan de micro(kabel) ligt.

Bijdrager
    VeRCEttY

Het is ten eerste gebruikelijk dat het geluid van een microfoon zachter doorkomt. Een microfoon heeft namelijk geen ingebouwde versterker zoals line apparaten wel hebben. Dus idd met overdrive e.d. wat opkrikken.

Ten tweede maak je er zeker van dat het geen condensator, maar een dynamische microfoon is. Zegt de verpakking dynamic? Dan is het prima. Als het een condensatormicrofoon is heb je phantoomvoeding nodig en daar heb je echt een mengpaneel of een voorversterker voor nodig.

Ten derde: let op dat je verloopstekkertje niet een stereo stekkertje is (zoals voor walkmans, iPod’s e.d.) – maar echt mono. Je kunt dit nakijken door hoeveel ringen er op de plug zitten. Voor een microfoon heb je echt een mono-plugje nodig – met stereo krijg je gezeik.

Laat ff weten of het lukt.
    In de praktijk heb je al heel gauw een (klein) mengpaneel nodig om een beetje kwaliteit te realiseren. De ingebouwde microfoon van de mac is WEL voorversterkt.

Bijdrager
    sanders1515

ok ik zal het proberen met mn mengpaneel, het is volgensmij een condensatormicrofoon (best oud) en ik heb een stereo stekkertje gekocht-_-

bedankt! ik laat weten of het werkt met mn mengpaneel!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.