6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Goes

Geluid van digitale camera naar iPhoto

Als ik met mijn pentax optio s foto’s maak kan ik die onmiddelijk voorzien van commentaar, of achtergrondgeluiden die bij de foto horen.
    Nu vraagik mij af of het misschien ook mogelijk is dat iPhoto die geluidjes direct bi de foto’s plakt zodat ik ze in iPhoto ook nog kan beluisteren.
    Het zou bijvoorbeeld ook wel leuk zijn als je ze op een photo cd zet dat je de bijbehorende geluiden op je tv kan horen.

Bijdrager
    Pjotr
    ”Goes”

Als ik met mijn pentax optio s foto’s maak kan ik die onmiddelijk voorzien van commentaar, of achtergrondgeluiden die bij de foto horen.
    Nu vraagik mij af of het misschien ook mogelijk is dat iPhoto die geluidjes direct bi de foto’s plakt zodat ik ze in iPhoto ook nog kan beluisteren.
    Het zou bijvoorbeeld ook wel leuk zijn als je ze op een photo cd zet dat je de bijbehorende geluiden op je tv kan horen.

Ik begrijp dat je wel je foto’s geimporteerd krijgt. Nu wil je het bijpassende geluid ook nog in iPhoto. Krijg je wel het geluid op je harde schijf?

Bijdrager
    Gijs

Ik denk dat je dan iMovie moet gebruiken. Ik kan daarin foto’s met geluid laden uit mijn DV-videocamera. Maar of dat kan met een foto-camera weet ik niet.

Bijdrager
    passenger

Check effe in de handleiding of het geluid in het fotobestand wordt opgeslagen of apart op de kaart. Of maak ik nu een hele domme opmerking?

Bijdrager
    Goes

Tja ik weet het ook allemaal niet, maar er staan nu allemaal losse .wav-jes op mijn fototoestel. Als ik ze gewoon op mijn televisie bekijk, dus fototoestel aan tv met AV-out dan kan ik als ik de foto bekijk ze gewoon luisteren, lijkt me logisch als iPhoto dat dan ook kan.
    Beetje jammerlijk trouwens dat mijn Cameraatje alles zo windows minded opneemt, dus avi’s en wav’s. maarja ik kan ze gewoon luistern maar ze zitten dus niet aan de foto’s meer gekoppeld…

Bijdrager
    passenger

Relaxed, toch geen domme vraag! Je kunt ze dus wel afspelen, maar niet zomaar met iPhoto.

Apple-eenvoudige oplossing: maak een slideshow van de foo’s en zet het geluid erachter. Beetje creatief passen en meten, maar het is te doen…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.