3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Angelzilla

geluid valt weg na printen op Airport Express

Beste Mensen,

Ik heb al gezocht op het forum, maar kan 123 niet een topic vinden over mijn specifieke probleem.

Ik heb een Airport Extreme met daarop aangesloten 3 Airport Express’s (g) en WD HD. Met mijn MBP speel ik muziek vanuit iTunes naar mijn stereo. Op dezelfde AE is een Samsung ML2010 printer aangesloten. Nadat ik mijn MBP had geupdate naar OSX 10.5.6 heb ik problemen gekregen met het printen.
    Terwijl ik muziek afspeel en tegelijkertijd een bestand print, stopt de muziek. Ook is het daarna niet meer mogelijk om te printen. De AE blijft gewoon in mijn netwerk aanwezig en het groene lichtje blijft branden. Alleen na een herstart, hardware- of software matig functioneert de AE weer naar behoren tot het moment dat ik een bestand moet printen.
    Met OSX 10.4.11 had ik dit probleem niet.
    Ik heb één van mijn andere AE’s geprobeerd en het probleem blijft hetzelfde. Ook de printer heeft de besturingsbestanden die nodig zijn voor OSX 10.5 en de Airport Extreme heeft inmiddels ook de laatste besturingssoftware. Dit alles maakt niets uit.

Sinds gisteren heb ik de nieuwe Mac Mini in mijn bezit. Ook met de Mac Mini heb ik hetzelfde probleem. Het ligt dus niet aan mijn MBP en de desbetreffende AE.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Het werkte allemaal erg fijn. Het enige wat me rest is om de een usb-hub aan de Airport Extreme te hangen en de printer daarop aan te sluiten.

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    Angelzilla

Thanks voor de link! Een zekere geruststelling dat ik niet de enige ben op deze planeet met het probleem.

Ik heb het geprobeerd, maar helaas bij mij werkt het niet.
    Vanavond ga ik het uitgebreider uitproberen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.