5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    cyrus530

Geluid uit een Mac Mini naar een Receiver

Hallo allemaal,

Ik heb mijn Mac Mini 2011 via HDMI aangesloten op mijn Marantz Surround reciever. Plex geïnstalleerd op de Mini. Afspelen van Tv series en films doet hij perfect over de luidsprekers. Twee stuks, de andere moet ik nog eens aansluiten.

Als ik echter youtube filmpjes wil bekijken zie ik dus wel de beelden maar geen geluid. Het maakt geen verschil of dat via Safari gaat of via de plug in van Plex. Bovendien als ik een bestand bekijk via VLC is er ook geen geluid.

Ik heb de interne speaker uitgeschakeld gehad. Hij geeft de Marantz wel aan bij de uitvoerbronnen in de systeemvoorkeuren.

Iemand enig idee waar ik over heen kijk ?

Met dank op voorhand

Bijdrager
    MacKevin11

Ik heb ooit eens een mp4 bestand gekeken via QuickTime, alleen had ik geen geluid. Toen probeerde ik het via vlc wat echter wel lukte? VLC is een programma wat over de meeste plug-ins beschikt en dus als het goed is zou hij het gewoon moeten doen?
    Ik weet echter niet of je bij VLC iets in kunt stellen waar het geluid naar toe moet? Anders kun je bij ‘systeemvoorkeuren’ eens kijken bij de flash instellingen. Misschien dat je daar eens kunt kijken? Gewoon op ‘Flash Player’ drukken dan:p

Nog succes met het vinden van de oplossing!

Bijdrager
    Nickdgraaf

Bijdrager
    MacKevin11

6 dagen geleden start je een topic, je krijgt 2 antwoorden.
    Maar je vertelt ons niet eens of je er iets aan hebt gehad?

Bijdrager
    computer space

Als je geen geluid hebt, kan het ook zijn dat de bitrate niet compatible is. Probeer eens met Audio/Midi setup verschillende bitrates.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.