16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    iRobjuh

Geluid over wifi via airport express

Ik zat net te denken hoe ik kabels kan besparen op mijn bureau.
    Wat als ik nou een airport express aanschaf en die op mijn geluid set aansluit.
    Ik weet dat je geluid van iTunes dan via wifi kunt afspelen.
    Is het ook mogelijk al je geluid via dit systeem te laten gaan?

Dat zou weer een kabel schelen. En een extra accespoint is nooit mis in huis.

Bijdrager
    rulus

Ja dat kan, de naam van het progje schiet me niet te binnen. Effe zoeken hier:)

Bijdrager
    PietjePuk

Zoekfunctie please…

Bijdrager
    KarelWillem

Zo heb je niets aan die zoekfunctie, want er komen wel héél veel resultaten.

Airfoil
    http://rogueamoeba.com/airfoil/

Bijdrager
    PietjePuk

In het 4de resultaat staat toch wat ie nodig heeft hoor….:?

Bijdrager
    KarelWillem

Vast. Gewoon antwoord geven kan ook.

Bijdrager
    smandersloot
    ”KarelWillem”

Jup, ben ik het mee eens. Dat eeuwige gezeur over de zoekfunctie.. Overal waar je kijkt hier zie je gezeur over ‘de zoekfunctie’. Laat dat lekker over aan de moderators.

Bijdrager
    iRobjuh

Bedankt voor de reacties. Ik heb even gekeken.
    Nu zie ik dat dit programma support heeft voor enkele mediaplayers.
    Het is dus niet zo dat ik bijvoorbeeld een spel over wifi kan krijgen?
    Ik zoek meer een oplossing al mijn geluid over wifi te krijgen…

Bijdrager
    PietjePuk
    ”smandersloot”
    ”KarelWillem”

Jup, ben ik het mee eens. Dat eeuwige gezeur over de zoekfunctie.. Overal waar je kijkt hier zie je gezeur over ‘de zoekfunctie’. Laat dat lekker over aan de moderators.

Maar wat is het dan, wél of geen zoekfunctie? Anders kan je ze evengoed wegzwieren.

Bijdrager
    petermac

Ik heb me laten vertellen dat er altijd sprake is van een lag

dus dat je geluid later komt dan je beeld. Voor films en spellen is dat dus niet echt optimaal.

Bijdrager
    KarelWillem
    ”NOOBnl”

… Nu zie ik dat dit programma support heeft voor enkele mediaplayers.
    Het is dus niet zo dat ik bijvoorbeeld een spel over wifi kan krijgen?…

Ja hoor, je kunt elk programma koppelen aan Airfoil.
    Je start Airfoil op, kiest een programma waar je het geluid van wilt horen en vanaf dan wordt dat geluid doorgestuurd over je Wifi.

Of je zo een spel wilt spelen is een tweede. Geluid komt namelijk later dan actie.
    Dit i.v.m. de tijd die je WiFi nodig heeft om het door te sturen. Dat speelt dus uiterst vervelend.

Je kunt ook een film kijken op je Mac en dan met Airfoil het geluid doorsturen. Dat is nog erger.

Bijdrager
    hansjii

met airfoil kan je of je systeemgeluid of geluid van een app doorsturen. zit alleen een vertraging in, dus als er ook beeld bij is dan is het geluid niet synchroon met het beeld

Bijdrager
    computer space
    ”NOOBnl”

Je kunt ook een film kijken op je Mac en dan met Airfoil het geluid doorsturen. Dat is nog erger.

Laat nou daarom op een goede DVD speler een beeld-vertraagfunctie zitten. Wanneer je een grote kamer hebt moet geluid bijvoorbeeld ook eerder vertrekken bij de speakers om op tijd bij je hoofd te zijn. Maar dat heeft Apple vast niet in de DVD-player app zitten?

Bijdrager
    ram0n
    ”Martiniman”
    ”NOOBnl”

Laat nou daarom op een goede DVD speler een beeld-vertraagfunctie zitten. Wanneer je een grote kamer hebt moet geluid bijvoorbeeld ook eerder vertrekken bij de speakers om op tijd bij je hoofd te zijn. Maar dat heeft Apple vast niet in de DVD-player app zitten?

Wanneer je een grote kamer hebt moet geluid bijvoorbeeld ook eerder vertrekken bij de speakers om op tijd bij je hoofd te zin..

????
    wat echt waar ?
    klinkt als een beetje broodje aap verhaal :P :?

Bijdrager
    computer space

Zeker echt waar!
    Ook op receivers:
    Denon AVR-4806 7.1 Audio/Video Reference Receiver. … Subwoofer Bass Control; Audio Delay Adjustment to Match Audio Signals with Video Signals (0-200ms)
    5m afstand is bijvoorbeeld zo’n 16 ms, maar ook andere dingen kunnen een van beide signalen vertragen. Zo is bij een HDTV-ready LCD tv weer enkele ms nodig om beeld te upsamplen van TV/DVD resolutie naar een hoger niveau. Daar moet je weer omgekeerd compenseren. 8) :P :wink:

Bijdrager
    ram0n

mm ok wist ik niet…
    ik dacht echt dat geluid wel snel genoeg was..

maar goed weer wat geleerd:lol:

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.