12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Brainalyser

Geluid over de boxen

Gister had ik mijn mac aangesloten op een denon versterker met rode en witte tulpjes. Maar er kwam me toch een takkeherie uit niet te geloven, ik had de kabels er gewoon goed in zitten en de instelling hetzelfde als gewoon tv geluid. Maar er zat een verschrikkelijke bass in en op sommige stukken een ontzettend krassend en hoog geluid. Uiteindelijk heb ik hem maar direct op de tv aangesloten en toen kwam er wel gewoon geluid uit. Iemand misschien enig idee wat het probleem zou kunnen zijn en hoe het verholpen zou kunnen worden. Zal het aan de versterker liggen of aan de file die ik afspeelde, mkv films met DTS geluid…

Bijdrager
    Rup.

Toevallig in de ‘phono’ ingang van de Denon gestoken?

Bijdrager
    Brainalyser
    ”Rup.”

Toevallig in de ‘phono’ ingang van de Denon gestoken?

Ja, je gaat het niet menen toch??

kan die daarop niet, haha…

Ik had hem inderdaad in de phono ingang gestoken, de Denon zit namelijk in een kast waar je er haast onmogelijk bij kan en de poort lag het best binnen bereik:P

Dus elk andere poort zou die het wel moeten doen??

Bedankt in ieder geval zal het vanavond even proberen:D

Bijdrager
    petervl57

Via de phono-ingang wordt het geluid extra versterkt omdat een draaitafel een zwak signaal afgeeft. Alle andere kanalen zijn goed. Digitale verbinding is het het beste.:D

Bijdrager
    Brainalyser
    ”petervl57″

Via de phono-ingang wordt het geluid extra versterkt omdat een draaitafel een zwak signaal afgeeft. Alle andere kanalen zijn goed. Digitale verbinding is het het beste.:D

Thanks misschien haal ik er dan nog een digitaal geluid-stekkertje bij als die niet al te duur zijn:D

Bijdrager
    Erik Joling
    ”petervl57″

Digitale verbinding is het het beste.:D

Dan moet die Denon versterker wel een digitale ingang hebben. Dat heeft mijn Denon PMA1500AE niet.

Bijdrager
    @tje

Als je de Mac analoog wil aansluiten op je versterker dan kun je het stekkertje gewoon in de CD ingang stoppen mits deze ingang natuurlijk wel vrij is.

Kun je met je Denon ook het geluid per onderdeel (zoals CD, DVD, Tuner) ook aanpassen? Want dit is waarschijnlijk wel nodig.

Bijdrager
    Undaunted

oops, daar had je je speakers mee kunnen slopen.

Bijdrager
    computer space
    Brainalyser op 25 december 2008

Thanks misschien haal ik er dan nog een digitaal geluid-stekkertje bij als die niet al te duur zijn :D</p>

3€ incl verzenden te duur?
    Meestal hebben AV receivers iets als level calibration, zodat alle bronnen ongeveer even hard spelen. Oeps, geen digitaal in = hws geen av receiver.

Bijdrager
    KarelWillem

2008! Het is vandaag 2008-forum-dag.

Dat gaat nooit meer (goedkoper) goed komen hier. Alle jaargangen komen weer voorbij.:)

Bijdrager
    Brombeer

KarelWillem op 05 april 2015

2008! Het is vandaag 2008-forum-dag.

Dat gaat nooit meer goedkoper hier. Alle jaargangen komen weer voorbij.:)

autocorrect?

Bijdrager
    KarelWillem

Haha. Damn!:)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.