One More Thing » Community » Forum » Pro » Audio & Video » Geluid opnemen.

Geluid opnemen.

Profielfoto van Pivni Pes

Pivni Pes op 17 augustus 2017 #

Voor onze nieuwe VoIP platform moeten wij nieuwe ingesproken meldingen opnemen.
We hebben daar een dame voor met een duidelijke rustige stem, dat is dus geen probleem.
De gesprekken kunnen worden opgenomen via de telefoon of een MP3 importeren, de laatste optie heeft mijn voorkeur.
Nu wil ik graag deze teksten opnemen met mijn computer en dan 4x een tekst “welkom bij bedrijf 1,”, “welkom bij bedrijf 2,” enzovoort.
vervolgens een tekst voor na de komma, hierdoor krijg je meer rust en eenheid in de opnames.
Uiteraard zijn er nog meer teksten en die teksten moeten worden gemonteerd (hier zal Adobe wel iets voor hebben denk ik)
Nu heb ik een Macbook Pro waarmee ik werk en hierin zit een microfoontje, zal wel goed zijn maar niet super goed heb ik het idee.
Ik zit te denken om een microfoon te huren die ik kan aansluiten voor de opnames.
Gaat dit een verbetering zijn voor de opnames?
Ik denk namelijk dat een externe microfoon beter ruis en bij geluidjes kan onderdrukken/filteren (misschien schrijf ik wel onzin).
En aan wat voor een microfoon moet ik dan denken.

[edit]
Ik zie in het Adobe pakket Audition, wellicht is dit wat voor het bewerken, ik zal het alvast instaleren.
https://www.adobe.com/nl/products/audition.html

Profielfoto van KarelWillem

KarelWillem op 17 augustus 2017 #

Je hebt het niet van mij hoor; maar je kunt gewoon een microfoon kopen.
Die ‘testen’, en daarna weer even netjes terugsturen.

https://www.bax-shop.nl/usb-microfoons/devine-usb-50-usb-podcasting-microfoon

B.t.w. kan een relatief simpel klusje als dit uitstekend in Garageband worden be- en verwerkt.

Profielfoto van TheBigZ

TheBigZ op 17 augustus 2017 #

Of in Audacity (ook gratis).

http://www.audacityteam.org

Profielfoto van Koezel

Koezel op 17 augustus 2017 #

Je hebt het niet van mij hoor; maar je kunt gewoon een microfoon kopen.
Die ‘testen’, en daarna weer even netjes terugsturen.

Hoe zielig is dat voor een microfoon van 50 euro….

Een externe microfoon is altijd beter, zeker als het een grootmembraam betreft zoals in de link van KW te zien is.
Dat geeft een goede kwalitatieve opname. Je kunt Audacity (gratis) als opname software gebruiken.

Oke, een grootmembraam microfoon is het raadzaamst dus en €50,- is te doen, ik dacht dat zulk soort dingen een stuk duurder waren.
Ik zie dat dit een USB is, maakt het verder niet uit of het USB is of een microfoon aansluiting welke ook aanwezig is op mijn computer?

@karelwillem, het is natuurlijk een mogelijkheid, ik ben zelf ook ondernemer en begrijpt wat dit soort acties voor een last mee neemt voor een onderneming.
Het is wellicht alleen €50,- maar het zijn meer mensen die dit zo doen en op jaarbasis is dit al snel een grote schadepost.

Profielfoto van Koezel

USB aansluiting is prima en veel beter dan de minijack aansluiting.

Oke, bedankt voor de reactie, dan weet ik wat ik ga doen.
Ik denk dat ik de microfoon uit de link gaat bestellen, €50,- is geen wereld bedrag, als ik gaat huren ben ik hetzelfde kwijt.

Profielfoto van Koezel

Succes!

Profielfoto van KarelWillem

KarelWillem op 17 augustus 2017 #

Uiteraard koop je die microfoon gewoon als die je goed bevalt. .(y)

Begrijp me niet verkeerd.

KarelWillem op 17 augustus 2017

Uiteraard koop je die microfoon gewoon als die je goed bevalt. .(y)

Begrijp me niet verkeerd.

Ik begrijp je niet verkeert, ik snapte wel je insteek en daarom vertelde ik ook mijn visie op een vriendelijke manier.

Ik heb er gelijk zo’n plop ding bij besteld, morgen is het binnen, lekker snel dus(y)

Profielfoto van nnsa

nnsa op 17 augustus 2017 #

Audacity is (en werkt) prima.

Misschien ook nog even naar SoundStudio kijken ?

https://felttip.com/ss/

Wat betreft de software, bedankt voor de tips in ieder geval(y)
Ik ga eerst Audition van Adobe proberen aangezien ik dat al op de computer hebt staan, niet gratis, maar ik heb het in het pakket zitten.
Als het drama is en ik komt er niet mee uit, dan zal ik zeker de tips welke hier zijn beschreven gaan testen.

Over dit topic

Gestart op 17 augustus 2017 door Pivni Pes

Laatste reactie door Pivni Pes

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?