14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    _Billy_

Geluid na conversie met Quicktime blijft matig.. suggesties?

Heb met Logic Pro na bouncen van een project een mp3 bestand gemaakt. Dit heb ik gebruikt in een FCP-clip. Filmpje heb ik een QuickTimefilmpje van gemaakt, ten behoeve van Vimeo. Ging goed.

Het enige minpunt was het geluid:
    Het geluid in mijn FCP-clip (een met Logic Pro gemaakt mp3tje, met waarden: 24bit/48.000 KhZ) klonk na conversie veel te gruizig, van de originele kwaliteit is een hoop verloren gegaan!

Wat ik heb gedaan in de geluid-settings in FCP (via File>Export>Using Quicktime Conversion)

Bij Sound Settings heb ik gekozen voor Format IMA 4:1
    en bij Rate: 22.050

Gevolgd door OK, OK en SAVE.

Weet iemand welke settings ik het beste kan kiezen (ook voor Logic?). Ik heb inmiddels goede filmpjes wat betreft beeld, alleen het geluid blijft te wensen over…

Bijdrager
    sven-

Kan je er niet voor kiezen zo veel mogelijk het geluid in lossless codec te houden totdat je exporteert naar het uiteindelijke videobestand (voor op Vimeo) ?

Bijdrager
    Tjerker

Kun je geen AAC gebruiken ipv IMA? Die is idd niet fraai.

Bijdrager
    _Billy_
    ”Tjerker”

Kun je geen AAC gebruiken ipv IMA? Die is idd niet fraai.

Is ook een goede. Ga ik vanavond ook uitproberen.

Van een ander forumlid vernam ik dat mp3 niet zo goed werkt in FCP. Verder moest ik eraan denken dat
    videogeluid bij bv DV-PAL ongecomprimeerde AIF (of WAV) in 48 kHz bij 16 bits is.

Groet en dank

Bijdrager
    _Billy_
    ”sven-“

Kan je er niet voor kiezen zo veel mogelijk het geluid in lossless codec te houden totdat je exporteert naar het uiteindelijke videobestand (voor op Vimeo) ?

Wat houdt dat precies in, het geluid in lossless codec houden?

Bijdrager
    _Billy_
    ”Yaris”

Je vraag één keer stellen is genoeg. Verder in http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=136527

Bij deze.

Bijdrager
    Pieterr
    ”_Billy_”

In Logic Pro opslaan als AIFF 48kHz 16 bit ipv .mp3.

Dat het overigens brak klonk ligt aan de export settings die je hebt gekozen:

”_Billy_”

Wat ik heb gedaan in de geluid-settings in FCP (via File>Export>Using Quicktime Conversion)

Bijdrager
    Faure
    ”_Billy_”

Heb met Logic Pro na bouncen van een project een mp3 bestand gemaakt. Dit heb ik gebruikt in een FCP-clip. Filmpje heb ik een QuickTimefilmpje van gemaakt, ten behoeve van Vimeo. Ging goed.

Het enige minpunt was het geluid:
    Het geluid in mijn FCP-clip (een met Logic Pro gemaakt mp3tje, met waarden: 24bit/48.000 KhZ) klonk na conversie veel te gruizig, van de originele kwaliteit is een hoop verloren gegaan!

Gevolgd door OK, OK en SAVE.

Weet iemand welke settings ik het beste kan kiezen (ook voor Logic?). Ik heb inmiddels goede filmpjes wat betreft beeld, alleen het geluid blijft te wensen over…

Is dat niet gewoon de oorzaak van het hele probleem? 22khz rate is voor geluid bijzonder laag. (kan er naast zitten maar het komt er praktisch op neer dat alles boven 10khz frequentie niet meer te horen is).[/u]

Bijdrager
    Tjerker

Dat is idd het probleem, naast de IMA codec. Je kunt het beste zo lang mogelijk je audio uncompressed / PCM 48 kHz houden, totdat je de boel (na montage in FCP) gaat exporteren naar het eindproduct. Zo verlies je onderweg niets.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Faure”

Is dat niet gewoon de oorzaak van het hele probleem? 22khz rate is voor geluid bijzonder laag. (kan er naast zitten maar het komt er praktisch op neer dat alles boven 10khz frequentie niet meer te horen is).

Ja. En de IMA ADPCM codec is ook niet echt een hoogwaardige codec.

Bijdrager
    _Billy_
    ”Pieterr”
    ”_Billy_”

In Logic Pro opslaan als AIFF 48kHz 16 bit ipv .mp3.

/////
    Dank je.

Daar ligt het grote probleem, merk ik.

Bij het bouncen in Logic, werkt alléén de combinatie: 24 bit/44.1 kHz.

Bouncen voor videodoeleinden, 16bit/48kHz lukt niet!

Ik krijg bij de laatste combinatie steeds van Logic de mededeling “Codec-43”

En als ik bij <Destination> mp3 wégvink, valt er helemaal niets te bouncen, want dan kleurt iedere optie -waar je normaal verschillende waarden kunt kiezen- grijs…

Kortom: heel irritant..

Iemand goed bekend met (bouncen in) Logic? Pieterr, jij misschien?

Bijdrager
    Pieterr

Als destination heb je ook PCM aangevinkt?

Mocht het nog steeds niet lukken om AIFF te exporteren uit Logic Pro, en de .mp3 audio klinkt verder goed, dan kun je nog overwegen om de .mp3 (buiten Logic Pro) om te zetten naar AIFF met bijvoorbeeld Max.

Bijdrager
    _Billy_
    ”Pieterr”

Mocht het nog steeds niet lukken om AIFF te exporteren uit Logic Pro, en de .mp3 audio klinkt verder goed, dan kun je nog overwegen om de .mp3 (buiten Logic Pro) om te zetten naar AIFF met bijvoorbeeld Max.

Ik zal daar vanavond naar kijken, dat aanvinken van PCM. Anders maak ik graag gebruik van dat andere alternatief.

Dank weer!

Bijdrager
    _Billy_
    ”Pieterr”

Het is gelukt! Mooi om te merken dat Aiff in FCP wel werkt na conversie. Ik heb switch gebruikt als omzetprogrammaatje, werkte uitstekend!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.