12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    andre-nl

geluid "media" center voor mijn huiskamer

Hallo allemaal,

Ik zoek een manier om in mijn woonkamer mijn eigen muziek (nu als albums in Itunes) af te spelen.
    Ik gebruik nu mijn Imac als de bron alsware Maar ik wil daar een beetje vanaf en zoek een andere oplossing.
    Wie heeft de zelfde wens (optie) als ik al voor ingericht.

wat ik nu handig vind:
    ik ben zeer te spreken over de optie dat ik mijn iphone als “remote” kan gebruiken met itunes (echt super).
    daarnaast coverflow vindt ik super in itunes

waar ik een beetje vanaf wil:
    is dat ik mijn Imac moet opstarten om muziek te luisteren.
    zou perfect zijn als ik als ik thuis ben mijn iphone pak muziek selecteer en ik kan het afspelen misschien met een mini mac ?
    of misschien dat mensen een andere optie hebben die ook super werkt?

ik lees ook dingen over Sonos en dat klinkt ook goed maar de aanschaf is volgens mij aardig pittig met ongeveer 350,- euro.
    en Spotify optie in Sonos dat is echt helemaal top als op een andere manier ook mogelijk is met een iphone bediening ?.

ik hoor graag wat jullie ervaringen en opstellingen zijn ?.

mvg
    Andre

Bijdrager
    Ostinato

Je zou een AirPort Express aan je hifi kunnen hangen en dan via AirPlay (kan ook vanaf iPhone 3GS/4 en iPad) over Wifi streamen.

Bijdrager
    andre-nl

hoi Ostinato,

Maar waar staat dan de muziek op ?. en ik neem aan dat er alsnog ergens een itunes moet draaien ?.

mvg
    Andre

Bijdrager
    Ostinato

Op het apparaat waarvandaan je streamt. Voorbeeld: je hebt een muziekje opstaan op je iPhone terwijl je van werk naar huis gaat. Thuisgekomen zet je je hifi aan, klik in iPod op je iPhone op AirPlay, en je muziekje wordt meteen via je hifi afgespeeld.

Bijdrager
    Pieterr

Ik heb dezelfde wens die jij nu hebt destijds opgelost met een “van dik hout…” oplossing.
    Ik heb een Mac mini gekocht die exclusief dienst doet als mediaspeler (video en audio).
    Kost wat, maar dan heb je ook wat.:lol:

Mac mini staat onder de TV, in de buurt van de stereo. Met een TOSlink verbonden aan de versterker. Remote app op de iPhone en iPad. Werkt perfect.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, maar in plaats van dat je dus altijd een Mac mini aan moet hebben staan, kun je ook gewoon je dekstop (of laptop) Mac daar voor gebruiken.

Die kun je dan immers ook gewoon aan laten staan.

Een extra Mac mini daarvoor kopen is een beetje onzin dus.
    Of het moet je enige Mac in huis zijn natuurlijk.

Bijdrager
    Pieterr

Tuurlijk kan dan, KW. Tenminste, als z’n iMac een beetje in de buurt van z’n TV en audio-installatie staat. Maar als je eenmaal een Mac mini hiervoor hebt, wil je niet anders meer.:wink:

Bijdrager
    KarelWillem

Hoe bedoel je? Waarom moet je iMac in de buurt van je installatie staan?

Daarvoor hebben we toch een draadloos netwerk en de Airport Express/Apple TV in combinatie met Remote op de iPod, iPhone of iPad?

Gewoon centraal alles geregeld vanaf je eigen werkcomputer is gewoon veel handiger.
    Maar dat is mijn mening maar natuurlijk. Iedereen mag daar anders over denken.

Bijdrager
    Pieterr

Nadeel van films afspelen via AppleTV is dat je beperkt bent in de ondersteunde formaten. Dat is natuurlijk weer op te lossen door alles te transcoderen en in een QuickTime jasje te hangen, maar mijns inziens suboptimaal. Als je je Mac direct op je TV aansluit kun je alle films direct afspelen zonder te hoeven transcoderen, met programma’s als VLC.

Ook dit is maar een mening natuurlijk.:wink:

Bijdrager
    KarelWillem

Maar volgens mij hebben we het in dit topic over muziek, en niet over films?
    Of ik moet het eerste gedeelte van dit topic niet helemaal begrepen hebben.

Dus: Desktop Mac aan laten staan, Airport Express of Apple TV (ja, dat kan ook alleen voor muziek) er aan en gaan met die banaan.

Veel simpeler en handiger kan het niet.

Bijdrager
    Ostinato

@KW: En je kan dus ook vanaf je iPhone streamen zonder dat je desktop aan staat.

Bijdrager
    KarelWillem

Jazeker, dat kan. Dat was al eerder genoemd toch?

Maar als je 13000 nummers in je iTunes hebt staan, wil je toch wel graag je desktop aan hebben staan, zodat je bij AL je muziek kunt.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.