5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    MrMaus

Geluid mbp..

Hallo,

Ik heb nu een ongeveer 3 maanden mijn mbp, maar sinds 3 weken geleden werkt mijn geluid af en toe niet meer.
    Als ik hem helemaal opnieuw opstart doet alles het prima, als ik hem dan een paar keer open en dicht heb gedaan komt er opeens helemaal geen geluid meer uit, bij invoer en uitvoer. Heb rode lichtjes test al gedaan werkt niet.
    ook al een keer bij een machouse geweest die wisten ook niet wat het was. zeiden dat ik moest wachten op de lion update van 1gb.. en die blijft maar uit.
    iemand nog een idee misschien?

Maus

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum.
    Wachten op die update van 10.7.2 heeft in dit geval alleen nut als het een probleem is wat veel vaker voorkomt. Tot nog toe ben jij de enige die zich op dit forum hier mee heeft gemeld, dus dat zal wel meevallen.;-)

Krijg je geen systeemgeluiden (zoals bij het ophalen van Mail of je geluid harder/zachter zetten met de toetsen met het luidsprekertje erop) of gaat het om alle soorten geluid, ook van muziek en films op je MBP?
    Komt er ook geen geluid meer uit je koptelefoon?
    Hoe zijn de instellingen in Systeemvoorkeuren bij geluid? Kan je daar een schermafbeelding van plaatsen? Dat doe je op dit forum door in je reactie te klikken op Img wat je daar net boven ziet staan.

Bijdrager
    MrMaus

@Hansi2124

Dank voor het welkom heten op dit forum!
    oke, dat leek me dus ook al het geval, dat ik natuurlijk weer de enige ben.. maargoed.

ik krijg inderdaad helemaal geen geluiden ook niet bij het harder zachter knopje jammer genoeg, ook als ik een koptelefoon erin doe werkt het nog steeds niet, het lijkt wel alsof de geluidskaart helemaal weg is. het gaat dus om alle soorten geluid.

Bijdrager
    Hansi2124

Je kan het volgende proberen:
    Maak een backup van je hd.
    Installeer je OS X op de gewone manier (dus niet een schone installatie). Doe softwareupdate en herstel de schijfbevoegdheden in Schijfhulpprogramma (zit in de map Hulpprogramma’s).
    Als het goed is heb je dan weer geluid zoals het hoort.

Bijdrager
    MrMaus

Zal het doen,

Bedankt!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.